شناسهٔ خبر: 10185204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

تکمیل می شود

تشکیل حصار انسانی از نیروهای یگان ویژه مقابل سفارت عربستان/ شعار معترضان: سفارت سعودی تعطیل باید گردد...شیخ نمر راهت ادامه دارد

اخبار و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از حمله معترضان به اعدام شیخ نمر به سفارت عربستان در تهران خبر می دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، از ظهر امروز شنبه و ساعاتی پس از اعلام خبر اجرای حکم اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه در عربستان، معترضان به این اقدام عربستان در مقابل کنسولگری این کشور در مشهد و سفارت ریاض در عربستان تجمع کردند.

خبرها و تصاویر منتشر شده از حمله معترضان به کنسولگری عربستان و به آتش کشیده شدن بخشی از ساختمان کنسولگری حکایت می کنند. معترضان پرچم عربستان سعودی را نیز پایین کشیدند.

از سوی دیگر، ساعتی پیش نیز تصاویری از شکسته شدن درب سفارت عربستان در تهران و ورود معترضان به درون سفارت و به آتش کشیدن آن در شبکه های مجازی منتشر شده است.

این در حالی است که عصر امروز شنبه سفیر ایران در عربستان به وزارت خارجه این کشور احضار و و ضمن تسلیم یادداشت اعتراض آمیزی مسئولیت کامل حمایت از سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد و همچنین حمایت از تمامی منتسبین این سفارت خانه را متوجه دولت ایران دانست.

وزارت کشور عربستان صبح روز شنبه با صدور بیانیه ای از اعدام شیخ باقر النمر، روحانی برجسته شیعه این کشور و 46 نفر دیگر خبر داد.

- نیروهای آتش نشانی در حال خاموش کردن آتش در طبقات سفارت هستند.

-هنوز عده‌ای از معترضان در اطراف سفارت حضور دارند / نیروی انتظامی اجازه نزدیک شدن به سفارت را نمی‌دهد.

- آغاز عملیات حصار کشی در برابر سفارت عربستان در تهران

-تا دقایقی دیگر وزارت خارجه اطلاعیه رسمی منتشر می کند

- خبرنگاران حاضر در مقابل سفارت عربستان از تشکیل حصار انسانی از یگان ویژه مقابل سفارت عربستان خبر می دهند.

- بر این اساس دود غلیظی از طبقات سفارت عربستان خارج می شود و هزاران نفر از معترضان همچنان در مقابل سفارت عربستان تجمع کرده اند.

- معترضان شعار شیخ نمر راهت ادامه درد ..مرگ‌بر‌ال سعود ملعون..سفارت‌سعودی تعطیل‌باید گردد ، سر می دهند

نظر شما