شناسهٔ خبر: 10168783 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شهادت یکی از شیعیان مجروح در زندان نیجریه

بنا بر اعلام جنبش اسلامی نیجریه، یکی دیگر از اعضای این جنبش به دلیل نبود مراقبت‌های پزشکی در زندان جان باخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري دانشجو، این جنبش روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت عباس ایسیاکو در حمله ماه دسامبر ارتش نیجریه به شهر زاریا واقع در استان کادونا به ضرب گلوله مجروح شده بود.

 

نظامیان نیجریه 12 دسامبر به شیعیانی که در زاریا مشغول برگزاری مراسم مذهبی بودند حمله کردند. آنها مسلمانان شیعه را به تلاش برای توقف کاروان فرمانده ارتش و کشتن وی متهم کردند.

 

در بیانیه جنبش اسلامی نیجریه همچنین آمده است: «حدود 13 تن دیگر از اعضای جنبش که به شدت زخمی شده‌اند در زندان در تنهایی به سر می‌برند.»

 

بر اساس این بیانیه، شمار بسیاری از اعضای جنبش اسلامی نیجریه از جمله شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش همچنان بدون دسترسی به مراقبت‌های پزشکی زندانی هستند.

 

نظامیان نیجریه 13 دسامبر به منزل شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، حمله و او را بازداشت کردند. گفته می‌شود افرادی که درصدد حفاظت از زکزاکی برآمده‌اند، به دست سربازان کشته شده‌اند.

 

صدها تن از مردم نیجریه روز جمعه برای ابراز هبستگی با شیخ زکزاکی و اعلام انزجار از بازداشت وی تظاهرات مسالمت آمیزی در شهر گومبه واقع در شمال شرق این کشور برگزار کردند. آنها خواهان آزادی فوری رهبر جنبش اسلامی نیجریه شدند.

 

شهر سوکوتو واقع در شمال غرب نیجریه نیز عرصه برگزاری تظاهرات حامیان شیخ زکزاکی بود.

 

در حمله به مراسم مذهبی شیعیان در شهر زاریا و منزل شیخ زکزاکی صدها تن از اعضای جنبش اسلامی نیجریه از جمله سه تن از فرزندان زکزاکی کشته شدند.

 

این در حالیست که کمیسیون حقوق بشر اسلامی که در لندن مستقر است تعداد تلفات این حمله را بیش از هزار نفر عنوان کرده است.

نظر شما