شناسهٔ خبر: 68420742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه لرستان:

امور مربوط به تغذیه و سراهای دانشجویی باید بهتر شود

خرم‌آباد - رئیس دانشگاه لرستان تأکید کرد: امور مربوط به تغذیه و سراهای دانشجویی بایستی از وضعیت فعلی بهتر شود.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرگزاری مهر، علی نظری در نخستین گردهمایی رؤسای اداره‌های تغذیه و سرای دانشجویی دانشگاه‌های کشور، به میزبانی دانشگاه لرستان، اظهار داشت: فعالیت در حوزه‌های تغذیه و سرای دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و کسب رضایت دانشجویان، از مصادیق جهاد در راه خداست.

وی عنوان کرد: اهمیت فعالیت تغذیه و سرای دانشجویی تا جایی است که نوع رفتار مدیران و کارکنان ادارات تغذیه و سراهای دانشجویی دانشگاه‌ها، می‌تواند شخصیت دانشجویان را شکل و ارتقا بدهد یا اینکه برعکس، باعث تخریب روحیه و روان دانشجو شود؛ فراموش نکنیم فعالیت سرای دانشجویی و تغذیه دانشگاه‌ها به‌گونه‌ای است که آن‌ها به‌صورت شبانه‌روزی و مداوم با دانشجویان، ارتباط مستقیم و چهره‌به‌چهره دارند.

رئیس دانشگاه لرستان، بیان داشت: امورات مربوط به تغذیه و سراهای دانشجویی بایستی از وضعیت فعلی بهتر شود؛ برای مثال، یک سرای دانشجویی باید مکانی باشد که دانشجو با زیست در آن از هر نظر رشد کند؛ یعنی نوع محیط سرای دانشجویی، پیام‌دهنده و تشویق‌کنندهٔ رشد معنوی و اخلاقی دانشجو باشد.

نظری، تصریح کرد: سراهای دانشجویی باید به وضعیتی برسند که عامل ارتقا و رشد ابعاد وجودی دانشجو باشند.

وی افزود: نقش سرپرست سرای دانشجویی بسیار مهم است؛ زیرا دانشجو وقتی از اتاق خوابگاه خارج می‌شود اولین شخصی که می‌بیند سرپرست سرای دانشجوست.

رئیس دانشگاه لرستان، گفت: وقتی انسان درحال‌خدمت به مردم است لحظه‌لحظه زندگی او، سرشار از عبادت و رضایت خداوند است؛ خدمت به دانشجویان و کسب رضایت آن‌ها، خودش، نوعی عبادت است.

نظری، بیان کرد: این نکته اهمیت دارد که به‌صورت پیوسته، نگاه و تلاش رؤسای اداره‌های تغذیه و سرای دانشجویی دانشگاه‌ها، بهترشدن وضع موجود و افزایش رضایت دانشجویان باشند؛ زیرا دانشجویان به‌مثابه فرزندان خودمان هستند.

نظر شما