شناسهٔ خبر: 67967972 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

خیز تتر به سمت کانال جدید؛ قیمت دلار در انتظار/چشم‌انداز بازار ارز در روز ترور هنیه در تهران/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 10 مرداد 1403

اقتصادنیوز: قیمت تتر با اخبار تنش اسرائیل و لبنان در معاملات شبانه به سمت کانال 60 هزار تومان خیز برداشت. به عقیده معامله‌گران بازار ارز آنروز از یک سو در انتظار واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران است و از سوی دیگر به تشکیل کابینه مسعود پزشکیان چشم دوخته است.

صاحب‌خبر -
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در حالی به سراغ روز چهارشنبه می‌رود که قیمت دلار هرات در معاملات دیروز همزمان با روز تحلیف رئیس جمهور، در کانال 59 هزار تومان پیشروی کرد. همچنین قیمت درهم تا پله دوم کانال 16 هزار تومان بالا رفت و قیمت دلار تهران هم به میانه کانال 59 هزار تومان رسید.

قیمت دلار هرات امروز را با کاهش 100 تومانی در 58 هزار و 800 تومان بازگشایی کرد و با افزایش به کانال بالاتر افتاد. به گزارش اقتصادنیوز،‌ اسکناس آمریکایی در نهایت در معاملات روزانه با قیمت 59 هزار و 100 تومان به کار خود پایان داد. البته در معاملات پشت خطی با شدت تنش میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل قیمت دلار هرات تا مرز مقاومت 59 هزار و 300 تومان پیش رفت.

قیمت درهم امارات که از روز دوشنبه وارد کانال 16 هزار تومان شده بود، دیروز در 16 هزار و 140 تومان بازگشایی کرد. قیمت درهم  با افزایش تا 16 هزار و 200 تومان هم پیش رفت ولی نتوانست از این سطح عبور کند و با کاهش 16 هزار و 190 تومان بسته شد. در معاملات پشت خطی با این حال که بازار درهم بسته است برخی از کانال‌ها مدعی بودند که قیمت درهم پشت خطی به 16 هزار و 220 تومان رسیده است.

قیمت تتر هم که در روزهای اخیر به دلیل افزایش قیمت بیت‌کوین کاهشی بود، دیروز با تغییر روند قیمت بیت‌کوین صعودی شد و در معاملات شبانه تا 59 هزار و 700 تومان بالا رفت. اگر قیمت تتر امروز در بالای این مرز تثبیت دهد می‌تواند برای کانال 60 هزار تومان خیزبردارد.

به باور معامله‌گران دو متغیر در افزایش قیمت بازار ارز و سکه، بالا رفتن ریسک سیاسی در منطقه و عدم تزریق بازارساز به بازار است. در معاملات پشت خطی دیشب حمله اسرائیل و جان باختن فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله مورد توجه بازار بود و قیمت‌ها را نوسانی کرد.

گروهی از معامله‌گران با تکیه بر این که حزب‌الله پاسخ این ترور را خواهد داد معتقدند سوخت افزایش در بازار موجود است. اما در مقابل برخی بر این باورند که اخبار جنگ در قیمت بازار ارز منعکس شده و رفته رفته قیمت دلار متعادل می‌شود.

معامله‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار هرات امروز دو کندل یک ساعته بالای مرز مقاومت 59 هزار و 300 تومان در چارت به ثبت برسانند، نرخ می‌تواند با صعود بیشتر به سمت مرز مقاومت بعدی حرکت کند اما اگر قیمت دلار زیر مرز یاد شده تثبیت دهد حرکت نرخ به سمت کانال 58 هزار تومان خواهد بود. به نظر می‌رسد دولت مسعود پزشکیان برای تشکیل کابینه سطح افزایش قیمت دلار و سکه شود.

برخی از معامله گران هم معتقدند ترور اسماعیل هنیه در بامداد روز چهارشنبه 10 تیر می‌تواند بر نوسانات قیمت دلار در جریان معاملات امروز بازار ارز تهران اثرگذار باشد.

نظر شما