شناسهٔ خبر: 67676357 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

۱۰ سال حبس برای عامل آتش سوزی جنگل‌های خفر

19 دی آنلاین: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت:عامل آتش‌سوزی عمدی جنگل‌های شهرستان خفر به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

صاحب‌خبر -
حجت مرادی با اعلام این خبر گفت: این متخلف اقدام به آتش زدن عمدی در مراتع کراده، نعمت آباد، زرقلات و باروس، درمه و امیرسالار کرده بود که پس از پیگیری‌های مستمر حقوقی سرانجام با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و همراهی مردم شناسایی و دستگیر شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: به منظور تکمیل پرونده قضایی و صدور رای قطعی محکومیت حبس برای عامل آتش‌سوزی‌های گسترده در اراضی ملی این شهرستان در حال حاضر برای متخلف بازداشت موقت صادر شده است.
مرادی افزود: با استناد به ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع گفت: ایجاد آتش سوزی عمدی در جنگل‌ها جرم و براساس این قانون برای مرتکبین سه تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: دستگاه قضایی ضمن تایید صحت آتش سوزی با استناد به ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی مرتکبین به ۱۰ سال حبس تعزیری و پرداخت خسارت محکوم شد.
وی ضمن هشدار جدی و قاطعانه به سودجویان و مخرّبان اراضی ملی اظهار کرد: در برخورد با عاملان آتش‌سوزی در جنگل‌ها خلأ قانونی چندانی وجود ندارد و در صورت‌ مشاهده هرگونه تخلف و یا آتش سوزی با همکاری دستگاه قضایی و با جدیت با خاطیان برخورد می شود.
طبق اعلام روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این آتش سوزی بخش هایی از مراتع و عرصه های جنگلی و دیگر گونه های گیاهی از بین رفت.
شهرستان خفر در فاصله ۱۰۹ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما