شناسهٔ خبر: 65361206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

تحلیل‌ دیگران؛

شاخص‌های رسانه مرجع برای انتخابات

رسانه‌های داخلی وقتی چهار سال به دغدغه مردم توجه نداشته باشند، نباید انتظار داشته باشند مردم در بزنگاه‌های حساس کشور سراغ رسانه‌های بیگانه نروند. اگر به سراغ مردم رفتید و با مردم بودید، به رسانه مرجع در برهه‌های حساس کشور تبدیل خواهید شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - کشورمان در آستانه رخداد بزرگ ملی، یعنی برگزاری هم زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار دارد. به فرموده امام خامنه ای (حفظه الله)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مردم آذربایجان شرقی، «همه باید در انتخابات شرکت کنند. انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است. راه اصلاح کشور انتخابات است. آن کسانی که دنبال این هستند مشکلات را برطرف کنند، ترمیم کنند، بایستی به انتخابات رو کنند. راهِ درست، انتخاب است».

به باور و اعتقاد راسخ مسئولان نظام، این اطمینان وجود دارد ملت بزرگ ایران در انتخابات مهم و سرنوشت ساز کنونی نیز همانند دیگر انتخابات برگزار شده در سالیان طولانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مسئولیت پذیری و متعهدانه برای رقم زدن پیروزی بزرگ دیگری برای انقلاب، ملت و کشور حضور خواهند یافت.

حسن شمشادی، کارشناس رسانه درباره تقلای عناصر و رسانه های ضدانقلاب برای دلسرد کردن مردم از مشارکت پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: رسانه های ضد انقلاب با هدف تضعیف پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی تأسیس شده‌اند و در حال حاضر هدفشان دلسرد کردن مردم از حضور و مشارکت پرشور در انتخابات و یکی از راه‌های بازداشتن مردم از حضور پای صندوق‌های رأی تبلیغات منفی علیه انتخابات است.

وی افزود: رسانه‌ها در هر نوع و رویکردی که هستند (ملی، مذهبی، سیاسی و ...) نباید صرفاً به عبارتی کلیشه‌ای همچون «بروید و در انتخابات رأی بدهید» اکتفا کنند؛ بلکه باید چهار سال تمام به عنوان رسانه پشت مردم باشند، مشکلاتشان را بیان کنند، پیگیر مشکلاتشان باشند و نقش محوری در حل مشکلات مردم ایفا کنند.

کارشناس رسانه درباره شاخصه های رسانه مرجع که باید رسانه های داخلی به آن توجه کنند، عنوان کرد: به حکم اینکه رسانه هستیم، باید پیگیر گرفتاری‌ها و مشکلات مردم باشیم و از مسئولان تقاضای رسیدگی به حل آنها را بکنیم تا در بزنگاه‌های تاریخی که نیاز به حضور مردم حس می‌شود، مخاطب به رسانه به عنوان مرجع اعتماد کند و بداند اگر چهارسال درد مردم را فریاد زده، اکنون سیاست‌هایش در زمینه انتخابات و مشارکت مردم درست است.

شمشادی گفت: رسانه مرجع یعنی رسانه مردمی با چنین ویژگی ای؛ نه آنکه فقط از بدی‌های کشور می‌گوید و حتی برای حل مشکلات راه حلی ارائه نمی‌کند. مردم به رسانه ای اعتماد می‌کنند که دردشان را بیان و به مسئولان منتقل کند و طبعاً در زمان‌های حساس به چنین رسانه‌ای اعتماد می‌کنند.

حسن شمشادی، کارشناس رسانه تصریح کرد: رسانه‌های داخلی وقتی چهار سال به دغدغه مردم توجه نداشته باشند، نباید انتظار داشته باشند مردم در بزنگاه‌های حساس کشور سراغ رسانه‌های بیگانه نروند. اگر به سراغ مردم رفتید و چهار سال با مردم بودید، به رسانه مرجع در برهه‌های حساس کشور تبدیل خواهید شد.

 

منبع: راهبرد معاصر

برچسب‌ها: