البته رانندههایی که ویزای آنها اعتبار دارد، میتوانند به پاکستان بروند. هدایتی توضیح داد: پاکستان به رانندگان ایرانی ویزا نمیدهد و آنها را مجبور میکند که بار خود را در مرز تخلیه کرده و تحویل کامیونداران پاکستانی دهند. این موضوع باعث شده فرآیند تخلیه و بارگیری مجدد بسیار طولانی شود و صفی از کامیونها در مرز ایران و پاکستان شکل بگیرد. هدایتی افزود: تخلیه و بارگیری مجدد کالاها خسارات زیادی بهجا گذاشته و پاکستان حاضر نیست به رانندگان ایرانی برای ورود به خاک این کشور ویزا دهد. وی درخصوص دیوارکشی پاکستان در مرز ایران گفت: دیوارکشیدن در مرزهای مشترک مانند همان کاری که ایران با افغانستان انجام داد و برای جلوگیری از تردد از مبادی غیررسمی و ترددهای غیرمجاز شیوه مناسبی است. دیوارکشی پاکستان از نظر امنیتی برای هر دو کشور خوب است و مشکلی در ترددهای رسمی ایجاد نخواهد کرد و میتواند جلوی بسیاری از مشکلات مرزی مانند قاچاق موادمخدر و تحرک گروههای تروریستی در منطقه را بگیرد.
دستانداز جدید پاکستان برای کامیونهای ایرانی
دنیایاقتصاد: صفی طولانی از کامیونها پشت مرز ایران و پاکستان تشکیل شده است. پاکستانیها آبان سالگذشته تعرفههای سنگینی برای کامیونداران ایرانی وضع کردند و حالا بهانه آنها برای عدمصدور ویزا برای کامیونداران، نبود هولوگرام عنوان شده است. جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حملونقل بینالمللی سازمان راهداری و حملونقل جادهای در گفتوگو با خبرگزاری «ایسنا» در اینباره گفت: صدور ویزا برای کامیونداران ایرانی در سفارت و کنسولگریهای مشهد و زاهدان دچار مشکل شده و آندسته از رانندگانی که تاریخ ویزای آنها به اتمام رسیده، نمیتوانند ویزای خود را تمدید کنند. هدایتی افزود: پس از پیگیریهای متعدد از طریق وزارت امورخارجه و سازمان راهداری، مسوولان کنسولگریهای مشهد و زاهدان اعلام کردند که هولوگرام صدور ویزا تمامشده و از پاکستان هنوز ارسال نشده است.
صاحبخبر -
∎
نظر شما