شناسهٔ خبر: 9922609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پایان امروز؛

تعداد داوطلبان مجلس در گیلان به ۴۹ نفر و خبرگان به ۱۴ نفر رسید

رشت- با پایان یافتن دومین روز نام نویسی از کاندیداهای انتخابات مجلس و ثبت نام ۲۰ نفر دیگر، تعداد داوطلبان مجلس به ۴۹ نفر و کاندیداهای مجلس خبرگان به ۱۴ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان در حالی به پایان رسید که با نام نویسی ۲۰ نفر در این استان، مجموع داوطلبان به ۴۹ نفر رسید.

ثبت نام شش داوطلب در آستارا

در حالی که تا پایان وقت اداری روز شنبه تنها چهار نفر برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند، با ثبت نام دو نفر دیگر تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه، این تعداد به سس نفر رسید.

حضور دو کاندیدای زن در روز دوم

در دومین روز از ثبت نام کاندیداهای مجلس، دو کاندیدای زن که یکی از آنها از حوزه انتخابیه فومن و شفت بود برای رقابت در این انتخابات ثبت نام کردند.

در میان ثبت نام کنندگان حوزه انتخابیه فومن و شفت نام سید تقی موسویان شهردار اسبق شهر انزلی و ناصر عاشوری نماینده فعلی این شهرستان به چشم می خورد.

شمار داوطلبان در رودسر به پنج نفر رسید

دومین روز از زمان نام نویسی داوطلبان، شمار ثبت نام کنندگان در شهرستان رودسر به پنج نفر رسید.

این در حالی است که روز گذشته در این حوزه انتخابیه چهار نفر ثبت نام کرده بودند و شهرستان رودسر یکی از حوزه های انتخابیه پر تعداد در نام نویسی داوطلبان بود.

حاشیه های روز دوم

فرمانداری شهرستان آستارا امروز با نصب اطلاعیه ای بزرگ در حاشیه درب ورودی فرمانداری، از کلیه کسانی که قصد ثبت نام و شرکت در رقابت های انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارند خواست، از همراه داشتن بیش از پنج نفر جهت انجام امور ثبت نام در محل فرمانداری آستارا پرهیز کنند.

ثبت نام هشت نفر برای خبرگان رهبری

امروز و در چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره از خبرگان رهبری، هشت داوطلب جدید از گیلان برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کردند.

در میان این تعداد از ثبت نام کنندگان می توان به حضور آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و آیت الله رضا رمضانی یکی از نمایندگان فعلی گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره کرد.

آیت الله رمضانی امروز با حضور در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره از مجلس خبرگان رهبری اقدام کرد.

گیلان با جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

نظر شما