شناسهٔ خبر: 9903356 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهنگ نیوز | لینک خبر

وزیراطلاعات درانتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد

اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فرهنگ نیوز، آخرین آمار تعداد داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات خبرگان و مجلس در سراسر کشور تا کنون 144 نفر در سراسر کشور برای شرکت در انتخابات خبرگان و 774 نفر نیز برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها آغاز شد.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.

فعالیت هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس از 28 آذر آغاز می‌شود، هیات‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا 5 اسفند ادامه خواهد یافت.

تعداد نمایندگان مدنظر این دوره 290 نفر است که در حال حاضر 287 نماینده به دلیل فوت سه تن از نمایندگان در مجلس حضور دارند.

لیست کامل ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر می باشد:
ثبت نام 49 نفر در انتخابات مجلس تا ساعت 10:30 امروز    
ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگانثبت‌نام از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح امروز (شنبه) در سراسر کشور آغاز شد.

داوطلبان در تهران با مراجعه به فرمانداری و ستاد انتخابات کشور داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس می شوند.

تا ساعت 10:30 امروز 49 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

براساس این گزارش، در نام نویسی همزمان از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات خبرگان هم از صبح امروز تاکنون 3 نفر به ستاد انتخابات مراجعه کرده اند.
حضور فرماندار تهران در محل ثبت‌نام نامزدهای انتخابات

ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگانعیسی فرهادی فرماندار تهران صبح امروز (شنبه 28 آذر) و در ساعات اولیه آغاز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در محل ثبت‌نام حضور یافت.

وی در بازدید خود از محل ثبت‌نام در جریان آخرین روند ثبت‌نام داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس و خبرگان قرار گرفت.
ثبت نام اولین داوطلب زن انتخابات مجلس شورای اسلامی
ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگانسیده لیلا مددی ۴۲ ساله در وزرات کشور برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. وی دبیر آموزش و پرورش است.

بنابراین گزارش همزمان با سومین روز ثبت نام انتخابات خبرگان، ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس نیز آغاز شده است.

داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی می توانند با حضور در وزارت کشور و یا فرمانداری های سراسر کشور ثبت نام کنند.
سادات ابراهیمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد
ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگانحجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی از حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

لازم به ذکر است سادات ابراهیمی در حال حاضر نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی است.

انتخابات دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۷ اسفند سال جاری مصادف با مرحله نخست انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر آغاز شده و تا روز دوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.
امیری: به ازای هر کرسی مجلس 18 نفر ثبت نام کرده اند

ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگانحسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی چشم گیر بوده است، گفت: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در دهمین دوره انتخابات مجلس نسبت به گذشته بیشتر بوده است.

وی تصریح کرد: برای هر یک از کرسی های مجلس تا کنون حدود 18 نفر ثبت نام کرده اند و این تعداد رو به افزایش است.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: داوطلبان مدارک لازم و کافی را حتما در زمان ثبت نام به همراه داشته باشند.
موسوی‌نژاد در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد

ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگاندر دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی نژاد نماینده کنونی مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از اولین افرادی بود که در فرمانداری دشتستان حاضر شد و برای انتخابات ثبت‌نام کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بالای حضور حداکثری و حماسه‌وار ملت در انتخابات گفت: رقابت سالم با رعایت اخلاق اسلامی و احترام به دیدگاه‌های همدیگر موجب نهادینه‌شدن ارزش‌های اخلاقی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد اضافه کرد: رقیب ما در انتخابات برادر و خواهر عزیز ماست که خود را سپر بلای مشکلات جامعه قرار داده است و نه دشمن ما و در جبهه مخالف ما.

وی خاطرنشان کرد: به امید خدا این انتخابات هم هرچه با شکوهتر از پیش برگزار و سند افتخار و برگ زرینی از تاریخ شکوهمند این دیار خواهد شد.
۶ نفرداوطلب نمایندگی مجلس در خراسان شمالی ثبت نام کردند
به ازای هر کرسی مجلس 18 نفر ثبت نام کرده‌اند/ جوان‌ترین‌ داوطلب‌ خبرگان چندسال دارد؟با اعلام آغاز ثبت نام داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز، شش نفر از داوطلبان نامزدی دهمین دوره مجلس شورای، با حضور در ستاد انتخابات مرکز استان، فرم های ثبت نام را تکمیل کردند.

تا ساعت ۱۴ روز شنبه ۲۸ آذرماه ۹۴، در میان ثبت نام شدگان دو نماینده سابق شهرستان بجنورد که نمایندگی مردم این شهرستان را در دوره های اول و ششم مجلس شورای اسلامی برعهده داشته اند، دیده می شوند.

عباس مظفر نماینده مردم شهرستان بجنورد در دوره اول مجلس شورای اسلامی و رمضان وحیدی نماینده دوره ششم مجلس، از جمله کسانی بودند که در روز نخست ثبت نام با مراجعه به ستاد انتخابات شهرستان بجنورد، نام خود را در لیست داوطلبان مجلس دهم ثبت کردند.

همچنین چهار نفر از داوطلبانی که امروز به جمع داوطلبان ثبت نام شده در این استان پیوستند عبارتنداز از آقایان علی قربانی، علی اکبری، محمد رضا لنگری و مهدی غلامی.

بر اساس اعلام وزارت کشور، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز شنبه به مدت یک هفته در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های تابعه این استان ادامه دارد.
ثبت نام ۱۴ نفر از شیراز جهت حضور در انتخابات مجلس
به ازای هر کرسی مجلس 18 نفر ثبت نام کرده‌اند/ جوان‌ترین‌ داوطلب‌ خبرگان چندسال دارد؟با گذشت بیش از پنج ساعت از آغاز ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیراز تاکنون ۱۴ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز ثبت نام کردند.

اولین نفر حاضر در ستاد انتخاباتی شهرستان شیراز یک فعال دانشجویی بود که ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه در فرمانداری شیراز حاضر شد.

در میان نامزدهای ثبت نام شده تاکنون جعفر قادری نماینده فعلی شیراز در مجلس شورای اسلامی و رئیس اسبق شورای اسلامی فارس نیز ثبت نام کرده است.

هفتمین نفر حاضر در ستاد انتخابات شهرستان شیراز بانویی سالخورده بود که به دلیل نقص مدارک نتوانست نام نویسی کند.
ثبت نام ۷۷۴ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۵
به ازای هر کرسی مجلس 18 نفر ثبت نام کرده‌اند/ جوان‌ترین‌ داوطلب‌ خبرگان چندسال دارد؟محمد حسین مقیمی در جمع خبرنگاران از ثبت نام ۷۷۴ نفر مجلس شورای اسلامی در ۲۰۷ حوزه انتخابیه در سراسر کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۲۴۴ نفر ثبت نامشان برای انتخابات مجلس قطعی شده و فرایند ثبت نام ۵۳۰ نفر نیز در حال تکمیل است.

رئیس ستاد انتخابات کشور، با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: تا ساعت ۱۵ امروز ۱۴۱ نفر برای ثبت نام مراجعه کردند که ثبت نام ۹۲ نفر قطعی شده و  ۴۹ نفر در حال تکمیل پرونده هستند.
ثبت نام 77 نفر برای انتخابات مجلس در استان تهران

وزیر اطلاعات برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد/ جوان‌ترین‌ داوطلب‌ خبرگان چندسال دارد؟سید شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهارداشت: تاکنون 77 نفر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: 70 نفر در حوزه انتخابیه تهران، یک نفر در حوزه انتخابیه وزامین، یک نفر در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان، یک نفر در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد و 4 نفر از حوزه انتخابیه دماوند و فیروز کوه ثبت نام کرده اند.
نامزدهای انتخاباتی در استان قزوین به ۸ نفر رسید
وزیر اطلاعات برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد/ جوان‌ترین‌ داوطلب‌ خبرگان چندسال دارد؟کیومرث ایمن اظهار کرد: همزمان با نخستین روز ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هشت نفر از داوطلبان در حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز ثبت نام کردند که از این تعداد هفت نفر با حضور در ستاد انتخابات شهرستان قزوین و یک نفر هم در محل وزارت کشور ثبت نام کرده است.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان قزوین افزود: شش نفر از ثبت نام کنندگان مرد و دو نفر دیگر هم زن هستند.

وی اظهار داشت: هفت نفر از افراد ثبت نام کننده دارای مدرک کارشناسی ارشد و معادل هستند و یک نفر مدرک دکتری دارد.

به گفته دبیر ستاد انتخابات شهرستان قزوین، چهار نفر از داوطلبانی که امروز در حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز ثبت نام کرده اند در مقطع سنی ۳۰ الی   ۴۵ سال، دو نفر در مقطع سنی ۴۶ تا  ۵۵ سال و دو نفر هم در مقطع سنی ۵۶  تا ۷۵ سال هستند.
نخستین داوطلب اقلیت‌های دینی برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد
اولین داوطلب اقلیت شرکت در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در فرمانداری تهران ثبت‌نام کرد.

کارن خانلری نماینده فعلی ارامنه شمال در مجلس، بعدازظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران، داوطلب کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

وی که در حال حاضر نماینده مجلس نهم است، به همراه سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان مجلس در فرمانداری تهران حاضر شد. البته مره‌صدق عنوان کرد امروز کار ثبت‌نام خود را انجام نمی‌دهد و در روزهای آینده برای ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه خواهد کرد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما