شناسهٔ خبر: 9900878 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

فرصت برابر در اختیار داوطلبان خبرگان قرار می‌گیرد

ایسنا

صاحب‌خبر -

47.jpg

‌فرماندار سمنان با اشاره به راه اندازی کمیسیون پیگیری جرائم انتخاباتی در این استان، گفت: اگر چه خوشبختانه تاکنون در حوزه انتخابیه سمنان، هیچ‌گونه تخلف انتخاباتی نداشته‌ایم؛ اما چنانچه موردی باشد، به شدت با متخلفین برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان،‌ سیدعباس دانایی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز فرایند ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: براساس دستورالعمل ارسالی از وزارت کشور، معتمدین هر منطقه دعوت و هیأت‌های اجرایی در یک خوزه انتخابیه اصلی(مرکز استان)و 14 حوزه فرعی(هفت شهرستان و هفت بخشداری مستقل) انتخاب شدند.

انتخاب 195 نفر به عنوان اعضای اصلی هیات‌های اجرایی در سمنان

وی،از انتخاب 195 نفر به عنوان اعضای اصلی هیأت‌های اجرایی انتخابات خبر داد و گفت: 188 نفر از این افراد مرد و هفت نفر نیز زن هستند.

ثبت نام 2 نامزد خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان سمنان

فرماندار سمنان، با بیان اینکه شرایط مناسبی برای ثبت نام نامزدهای خبرگان رهبری حوزه انتخابیه استان سمنان و نامزدهای انتخابات مجلس حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، فراهم شده است، تصریح کرد: تاکنون 2 نفر کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان سمنان شدند و ثبت‌نام دیگر داوطلبان تا دوم دی ماه ادامه دارد.

افزایش احتمالی شعبات اخذ رای در حوزه انتخابیه سمنان

دانایی، با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امکان حضور نامزدها از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 16 عصر در فرمانداری سمنان فراهم است. ضمن اینکه ثبت نام از داوطلبان راهیابی به مجلس دهم تا چهارم دی ماه در فرمانداری مرکز استان فراهم است.

وی،با بیان اینکه امکان افزایش شعبات اخذ رای در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه وجود دارد، یادآور شد: تصمیم‌گیری در این ارتباط به عهده هیأت‌های اجرایی است.

فرصت برابر در اختیار داوطلبان خبرگان قرار می‌گیرد

فرماندار سمنان، در پاسخ به پرسشی در خصوص برخورد با تبلیغات زودهنگام، اظهار کرد: کمیسیون بررسی تبلیغات اتخاباتی به ریاست استاندار سمنان تشکیل شده و در انتخابات خبرگان، از طریق صدا و سیمای مرکز استان، فرصت‌های برابر برای طرح دیدگاه‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

دانایی، رعایت ضوابط و قوانین را از سوی داوطلبان الزامی دانست و ادامه داد: در انتخابات مجلس نیز، داوطلبان هفت روز فرصت قانونی برای تبلیغات دارند.

انتخابات به شیوه سنتی و دستی برگزار می‌شود

وی،در پاسخ به پرسشی در خصوص الکترونیکی برگزار شدن انتخابات در سمنان، گفت: ما از قبل آمادگی خود را برای برگزاری الکترونیکی انتخابات اعلام کردیم اما تاکنون پاسخی از شورای محترم نگهبان در این راستا داده نشده، لذا انتخابات در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه به همان شیوه سنتی و دستی خواهد بود.

فرماندار سمنان انتخابات هفتم اسفند را مهم خواند و تصریح کرد: همه افراد، گروه‌ها و دوستداران نظام باید زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم کنند.

چشم جهانیان در شرایط پسابرجام به مردم ایران است

این مقام مسئول، با اشاره به تصویب برجام و اهمیت آن در انتخابات، یادآور شد: چشم جهانیان بعد از اجرایی شدن برجام به مردم ایران است، لذا همه اقشار مختلف مردم و از جمله گروه‌ها و جریان های سیاسی باید حضوری حداکثری در انتخابات اسفندماه داشته باشند.

فرماندار سمنان با بیان اینکه همه بسترهای قانونی برای برگزاری یک انتخابات باشکوه در سمنان فراهم شده، از مردم ولایی و قدرشناس سمنان خواست در انتخابات پیش رو، حضور حداکثری داشته باشند.

نظر شما