شناسهٔ خبر: 9900193 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

گزارش سومین روز ثبت نام داوطلبی مجلس خبرگان و اولین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس

صاحب‌خبر -

قائم مقام وزیر کشور گفت: تا پایان وقت اداری روز گذشته 147 داوطلب برای نام نویسی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و 845 داوطلب برای نام نویسی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور و فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه مراجعه کردند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی،حسینعلی امیری افزود: از تعداد 845 نفر که برای نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند نام نویسی 421 نفر تکمیل و مابقی در حال تکمیل است.
وی ادامه داد: همچنین از تعداد 147 نفری که برای نام نویسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مراجعه کرده‌اند نام نویسی 94 نفر تکمیل و مابقی در حال تکمیل مدارک هستند.
سخنگوی وزارت کشور گفت: با توجه به اینکه روزگذشته نام نویسی همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را داشتیم شاهد حضور جمعیت زیادی در حوزه‌های نام نویسی بودیم.
امیری از داوطلبان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خواست تا با همراه داشتن مدارک کامل به ستادهای نام نویسی مراجعه کنند تا نام نویسی آنان با سرعت بیشتری انجام شود. وی ادامه داد: تا کنون جوانترین و مسن‌ترین فردی که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده‌اند 28 ساله و 92 ساله بوده‌اند.
قائم مقام وزیر کشور همچنین به داوطلبان توصیه کرد نام نویسی را به روزهای پایانی موکول نکنند. امیری اظهارامیدواری کرد انتخاباتی پرشور و پرشکوه در هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور داشته باشیم.
هیات‌های اجرایی تمام وقت خود را برای انجام مراحل مقدماتی انتخابات بکار می‌گیرند
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه با موافقت شورای نگهبان دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی یک هیات اجرایی خواهد داشت، اظهار کرد: اعضای هیات‌های اجرایی تمام وقت خود را برای انجام مراحل مقدماتی انتخابات انجام می‌دهند.
محمدحسین مقیمی اظهار کرد:با دستور وزیر کشور هیات‌های اجرایی مجلس شورای اسلامی نیز کار خود را آغاز کرده‌اند. البته با موافقت شورای نگهبان هیات اجرایی دو انتخابات یکسان شدند. وی درباره اینکه آیا در این شرایط هیات‌های اجرایی زمان کافی برای بررسی شرایط داوطلبان دارند، اظهار کرد: هیات‌های اجرایی خبرگان فقط کار ثبت‌نام و کار اداری ثبت‌نام را انجام می‌دهند، بررسی صلاحیت‌ها در اختیار شورای نگهبان است. هیات‌های اجرایی تمام وقت خود را برای انجام مراحلی مقدماتی انتخابات به کار می‌برند.
رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با اشاره به اینکه ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس در فرمانداری‌ها و وزارت کشور انجام می‌شود به داوطلبان توصیه کرد که داوطلبان به مرور به فرمانداری‌ها مراجعه کنند تا در طول ساعات ثبت‌نام، ثبت‌نام به مرور انجام شود و از ازدحام جلوگیری شده و ثبت‌نام در حداقل زمان انجام شود.به گفته وی امکانات وسیعی در همه فرمانداری‌ها برای ثبت‌نام داوطلبان در نظر گرفته شده است.
مقیمی در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس در 207 حوزه اصلی و در مجموع در 1063 حوزه اصلی و فرعی برگزار می‌شود.

نظر شما