شناسهٔ خبر: 9884069 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حضرت آیت الله علوی گرگانی:

شناخت فلسفه غیبت، پذیرش ظهور را فراهم می کند

حوزه/ مسئولینی که درباره موضوع مهم مهدویت تلاش می کنند باید مسائل مهم و تاثیرگذار مهدویت و امامت را بیش از پیش برای مردم و جوانان تبیین کنند، تا افکار جامعه جهانی از هر لحاظ آماده پذیرش و ظهور آن حضرت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار رئیس پژوهشگاه مهدویت(موسسه آینده روشن) به جایگاه مهدویت و امامت در قرآن اشاره کردند و گفتند: وجود مبارک حضرت بقیه الله الاعظم سرشار از  انوار مقدسه و حقیقتی است که نمی شود آن را انکار کرد.

ایشان تاخیر ظهور حضرت مهدی(عج) را در مسئله امامت و در آخر الزمان از جمله خصوصیت آن حضرت برشمردند و اظهار داشتند: دلیل تاخیر فرج، محبت ملت آخر الزمان به ایشان است و خدای متعال امت های گذشته را مایه عبرت برای سایر ملت ها قرار داده است تا در مقابل امام خود رئوف و مهربان باشند.

معظم له افزودند: دلیل دیگر تاخیر ظهور حضرت برای این است که مردم عظمت آن حضرت را درک کنند و بفهمند امام(ع) چقدر برای جامعه می تواند مفید و ارزشمند باشد و تا جامعه این ارزش را درک نکند نمی تواند عظمت وجودی امام را بفهمد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: یکی از دلایل گمراهی و سرگردانی مردم به خاطر ضعف ایمان و عقیده است؛ متاسفانه مردم هنوز بزرگی و عظمت وجودی آن امام را نفهمیده اند و نمی دانند حضرت حجت(عج) چه برکاتی برای اهل زمین و موجودات دارد و تا این مشکل وجود دارد سرگردانی مردم در ارتباط با امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت.

ایشان در توصیه به مسئولین ذی ربط افزودند: باید مسئولینی که درباره مهدویت تلاش می کنند مسائلی مانند مهدویت و امامت را بیشتر برای مردم تبلیغ کنند و افکار جامعه را از هر لحاظ آماده پذیرش ظهور آن حضرت نمایند.

معظم له در پایان گفتند: تا جامعه درک صحیح از فوائد حضور و غیبت حضرت ولی عصر(عج) نداشته باشد نمی تواند افکار خود را برای پذیرش امامت آن حضرت آماده کند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

نظر شما