شناسهٔ خبر: 9877984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آرمان: برخي نمايندگان مجلس با راي يک خيابان به جاي يک شهر به مجلس راه يافتند

صاحب‌خبر -
در خبر‌ها آمده است که آيت‌ا... موسوي بجنوردي که پدر همسر حاج حسن آقاي خميني هستند و نيز آيت‌ا... محقق داماد که از چهره‌هاي شناخته شده حوزه علميه‌‌اند که پدر ايشان استاد بسياري از علماي معاصر ايران بودند قصد کانديداتوري در انتخابات خبرگان را دارند.
« مجلس خبرگاني متفاوت » عنوان يادداشت روز روزنامه آرمان به قلم مصطفي ايزدي است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

مجلس خبرگان رهبري از ارکان مهم کشور است هرچند به دلايلي اين دوره مجلس خبرگان از اهميت خاصي برخوردار شده است. قصد نگارنده، بررسي مباحث روز درباره خبرگان و همچنين مساله نظارت خبرگان از نظر قانون اساسي نيست، آنچه باعث شده انتخابات اين دوره مجلس خبرگان پرشورتر از گذشته جلوه داده شود مساله ورود مجتهدان جديد به خبرگان رهبري است.اين چهره‌هاي جوان خود را آماده کرده‌اند تا بتوانند کرسي‌هاي مجلس خبرگان را به دست آورند. چهره جوان‌ اين دوره آيت‌ا... سيد حسن خميني يادگار امام است.

 ايشان سمبل بيت امام خميني(ره) هستند لذا ورود ايشان به خبرگان رهبري‌‌ همانطور که آيت‌ا... اميني، آيت‌ا... مقتدايي و آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني اعلام کرده‌اند، مفيد خواهد بود حتي برخي ورود ايشان را اينگونه تعبير کرده‌اند که به اين مجلس وزن خاصي مي‌دهد و باعث بالا رفتن بيش از پيش شأن و جايگاه خبرگان مي‌شود.

همچنين در خبر‌ها آمده است که آيت‌ا... موسوي بجنوردي که پدر همسر حاج حسن آقاي خميني هستند و نيز آيت‌ا... محقق داماد که از چهره‌هاي شناخته شده حوزه علميه‌‌اند که پدر ايشان استاد بسياري از علماي معاصر ايران بودند قصد کانديداتوري در انتخابات خبرگان را دارند. همچنين آيت‌ا... امجد که از چهره‌هاي شناخته شده هستند نيز قصد ورود به خبرگان را دارند. ايشان درموضع‌گيري و سخنراني‌هاي خود شجاعت لازم را دارند. آيت‌ا... دستغيب که از مراجع شجاع هستند و هم‌اکنون عضو مجلس خبرگان هستند نيز احتمالا کانديدا خواهند شد.

 ورود اين افراد بزرگوار مي‌تواند به جايگاه خبرگان وزانت بيشتري دهد. همچنين شرايط کلي که درکشور وجود دارد شرايط خوبي است. در دوران دولت سابق مشکلات زيادي براي جامعه به وجود آمد، در آن دوران انتخاب مجلس نهم برگزار شد که با استقبال صددرصدي جناح‌هاي مختلف روبه‌رو نشد و برخي نمايندگان مجلس با راي يک خيابان به جاي يک شهر به مجلس راه يافتند ولي انتخابات سال۹۲ انتخابات پرشوري بود که نتايج خوبي هم داشت و بالاخره يک چهره اصولگراي معتدل که گرايشاتي اصلاح‌طلبانه هم داشت با حمايت اصلاح‌طلبان راي آورد و فضاي سياسي تغيير کرد با وجود اينکه در سال۹۲ بدنه اصلاح‌طلبان مردد بودند که در انتخابات فعاليت جدي کنند اما بالاخره با حمايت از دکتر روحاني پيروزي خوبي به دست آمد.

انتخابات‌هاي اسفند ماه يعني انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي اما با انتخابات رياست‌جمهوري متفاوت خواهد بود و از الان مشخص است که اين انتخابات شور و هيجان ديگري دارد تا جايي که اصلاح‌طلبان مي‌توانند اميدوار باشند در انتخابات مجلس شوراي اسلامي به موفقيت‌هايي دست يابند و درانتخابات خبرگان نيز شاهد حضور چهره‌هايي باشند که مورد حمايت آنها هستند.

نظر شما