شناسهٔ خبر: 9860998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

28آذرماه: آغاز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی

ایرنا

صاحب‌خبر -

محمود شاکری شمسی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن، عکس جدید 4 × 3 ده قطعه ( ترجیحا با زمینه روشن )، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد، اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی از مهمترین مدارک لازم هنگام ثبت نام می باشد.
وی ادامه داد: داوطلبانی که پست، مقام و مشاغل آنها مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشد در موقع ثبت نام باید اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا را ارائه دهند.
شاکری شمسی اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی ، شنوایی و گویایی و حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام از شرایط داوطلبان ثبت نام برشمرد.
رئیس هیأت اجرایی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: داوطلبان نمایندگی اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام ، مذکور در بند (1) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.
وی در ضمن به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند در غیر اینصورت نامزدی آنان کاملاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می شوند.ک/3
7537

نظر شما