شناسهٔ خبر: 9848996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

روحانی برای خبرگان از سمنان می‌آید؟

صاحب‌خبر -
درحالی‌که ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از پنج‌شنبه آغاز می‌شود رایزنی‌ها در مورد این رقابت پراهمیت ادامه دارد. در همین راستا خبرها و گمانه‌های جدیدی پیرامون دو نامزد این انتخابات در فضای سیاسی و رسانه‌ای مطرح شده است.
یکی از مهمترین نامزدهای انتخابات خبرگان حسن روحانی است. طبیعتا انتظار افراد نزدیک به او این است که در صورت شرکت رییس‌جمهور در این انتخابات و از حوزه انتخابیه تهران او نفر اول یا در صدر انتخاب‌شوندگان باشد. اما در همین ارتباط شنیده شده است که حتی برخي افراد پيشنهاد داده‌اند كه حسن روحاني براي انتخابات خبرگان از سمنان كانديدا شود و برخي هم گفتند چون آقاي شاهچراغي از سمنان كانديدا مي‌شود این گزینه، نظر مناسبی نیست. تاکنون گویا نظر غالب این است که روحانی از تهران نامزد انتخابات خبرگان شود. در مجموع خبرها حکایت از آن دارد که رییس‌جمهور قطعا در لیست جامعتین در این دوره از انتخابات خبرگان حضور خواهد داشت و اجماع کاملی در این مورد وجود دارد.

به گزارش تیک گفتنی است فعالیت هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان از ۲۱ آذر آغاز شده و فعالیت هیأت‌های اجرایی انتخابات مجلس از ۲۸ آذر آغاز می‌شود. هیات‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی ۱۰ روزه صلاحیت داوطلبان را براساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون (نیروی انتظامی، قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت‌احوال) انجام می‌دهند. پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا ۵ اسفند ادامه خواهد یافت. تعداد نمایندگان مجلس خبرگان ۸۸ نفر و تعداد نمایندگان مجلس ۲۹۰ نفر است.

نظر شما