شناسهٔ خبر: 9823766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس هیئت مرکزی نظارت استان سیستان و بلوچستان:

۶۰۰۰ نفر عضو شبکه نظارتی شورای نگهبان در سیستان و بلوچستان هستند

رئیس هیئت مرکزی نظارت استان سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰۰۰ نفر عضو شبکه نظارتی شورای نگهبان در سیستان و بلوچستان هستند.

صاحب‌خبر -

محمد اسماعیل مجلسی در گفت‌ وگو با خبرنگار تسنیم از زاهدان، اظهار داشت: سرلوحه عملکرد هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان، قانون، شرع و اخلاق است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان  سیستان و بلوچستان افزود: براساس قوانین تدوین شده انتخابات تقریبا" از ابتدای سال 94 بصورت غیر رسمی و از نظر تقویم رسمی از 28 اردیبهشت 94 تمهیدات اجرایی انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان کلید خورد.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان 8 نماینده از 6 حوزه اصلی انتخاباتی و 2 نماینده خبرگان رهبری دارد.

مجلسی افزود: در هیئت مرکزی نظارت استان و هیئت نظارت شهرستان و بخش ها از همه اقوام و مذاهب ساکن در استان که شرایط قانونی عضویت در هیئت مرکزی را داشتند  استفاده شده است که در بعضی از مناطق استان هر 3 نفر هیئت نظارت شهرستان و یا بخش از  برادران  بزرگوار اهل سنت است.

وی برگزاری چندین همایش در راستای آموزش کارشناسان هیئت نظارت را متذکر شد و تصریح کرد: 6 هزار  نفر از افراد واجد  شرایط در هیئت نظارت استان  سیستان و بلوچستان همکاری می‌کنند و تا روز 7 اسفند، 2 الی 3 همایش دیگر در راستای آموزش آخرین تغییرات قانون و مقررات مربوطه را می‌‌بینند.

مجلسی گفت: ثبت نام از کاندیداهای خبرگان رهبری از فردا  26 آذرماه تا 2 دیماه ادامه دارد و نتایج قطعی صلاحیت روز  20 بهمن ماه به این افراد اعلام شده که طبق قانون و در صورت درخواست انصراف و یا تغییر حوزه‌ی انتخاباتی خود می‌توانند اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات آماده ترین و کارآمدترین و خوشنام ترین افراد شیعه و سنی استان در هیئت نظارت عضو بوده و احکام آن ها صادر شده است و حکم آنان به عنوان هیئت نظارت پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: احکام هیئت نظارت استان توسط هیئت نظارت مرکزی، احکام هیئت نظارت شهرستان ها توسط هیئت نظارت مرکزی استان و اعضای هیئت مرکزی بخش توسط هیئت مرکزی شهرستان امضا،، تایید و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون اعضای هیئت اجرایی و معتمدین باید در تاریخ 20 تا 26 آذرماه از طرف فرمانداری‌ها به شورای نگهبان اعلام شود که با یاری خداوند زودتر از موعد مقرر این انتخاب‌ها انجام شده است و در شهر زاهدان 8 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل از همه اقوام و مذاهب حضور دارند.

مجلسی با اشاره به ماده 45 قانون، افزود: خواهش عاجزانه دارم کسانی که قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارند ماده 28، 29 و 30 قانون انتخابات کشور را بخوبی مطالعه کنند و شرایط کاندیداتوری را داشته باشند تا انشاالله بتوانیم حماسه‌ای به حماسه‌های دیگر انقلاب اسلامی ایران بیفزاییم.

رئیس هیئت مرکزی نظارت استان در مورد دهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت نام از کاندیداها 28 آذرماه تا سوم دی ماه سال جاری انجام می‌شود و نتایج قطعی احراز صلاحیت کاندیداهای هر حوزه انتخاباتی در روز 27 بهمن به هیئت اجرایی اعلام می‌شود.

مجلسی از تعامل بسیار خوب هیئت اجرایی استان و هیئت نظارت استان گفت و تصریح کرد: با همکاری این 2 هیئت و همراهی مردم عزیز استان بتوانیم خواسته رهبر معظم انقلاب که با اجرای صحیح قانون حضور حداکثری مردم را در پای صندوق‌های رای داشته باشیم و با اینکار خاری در چشم استکبار جهانی وارد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما