شناسهٔ خبر: 9792092 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

تیتر یک

صاحب‌خبر -




تیتر یک- دوشنبه 23/9/94، هفته چهاردهم پانزدهمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی، ساعت: 16:20، تماشاگر: 5 هزار نفر
پرسپولیس یک
گل: جری بنگستون (34)
گسترش فولاد صفر
داور: تورج حق‌وردی
کمک‌ها: بابک داوری، سعید قاسمی
اخطار: جری بنگستون (پرسپولیس)، داریوش شجاعیان (گسترش فولاد)
بازیکن برتر: محسن مسلمان (پرسپولیس)
پرسپولیس: سوشا مکانی (7)، علیرضا نورمحمدی (5) (لوکا ماریچ (6) 53)، محسن بنگر (5/4)، محمد انصاری (7)، رامین رضاییان (5)، کمال کامیابی‌نیا (5/5)، محسن مسلمان (5/7)، احمد نوراللهی (4)، فرشاد احمدزاده (3) (میلاد کمندانی (3) 61)، امید عالیشاه (3) (بابک حاتمی (84)، جری بنگستون (6)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
گسترش فولاد: گئورگی گئورگیف (5/6)، مرتضی اسدی (6)، محمد نصرتی (5)، امید نظامی‌پور (4)، مصطفی اکرامی (5)، مگنو باتیستا (5/6)، مهدی کیانی (5/6)، شهرام گودرزی (4) (سعید دقیقی 80)، محمدامین درویشی (4)، داریوش شجاعیان (6)، امیرحسین کریمی (3) (علیرضا لطیفی (2) 62)
سرمربی: فراز کمالوند
ایران ورزشی – پرسپولیس در یک نود دقیقه فوق‌العاده دشوار مقابل تیم خوب گسترش فولاد تبریز به یک برتری خفیف دست یافت تا به رتبه ششم جدول برسد.
سرخ‌ها که در هوای فوق‌العاده سرد ورزشگاه آزادی بدون طارمی و علیپور به مصاف حریف رده ششمی خود رفته بودند بهتر از گسترش شروع کردند و در همان دقیقه 6 می‌توانستند با پاس زیبای مسلمان و فرار بنگستون به گل برسند که ضربه محکم جری در کمال ناباوری به تیر افقی دروازه حریف خورد و گل نشد.
سه دقیقه بعد هم سلسله پاسکاری پرسپولیسی‌ها موقعیت خوب دیگری را برای پرسپولیس خلق کرد اما ضربه احمدزاده بسیار آرام و بد بود.
بعد از دقیقه 15 تعادل در بازی برقرار شد و در دقیقه 26 سوشا دو بار با دفع توپ اجازه نداد حریف به گل برسد، هر چند موقعیت‌های میهمان خطرناک نبود.
دقیقه 34 لحظه طلایی بازی فرا رسید. مسلمان در جناح راست گسترش با توپ‌ربایی از نظامی‌پور ارسال بسیار دقیقی روی دروازه انجام داد و بنگستون با ضربه سر چکشی دروازه حریف را باز کرد.
دو دقیقه مانده به پایان نیمه اول هم بنگر با ضربه سر دروازه گسترش را باز کرد اما کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد.
با شروع نیمه دوم هر چه از زمان بازی گذشت پرسپولیس عقب نشست و به عبارتی بازی روان و جسورانه گسترش فولاد، تیم برانکو را در تهران عقب نشاند. از دقیقه 55 تا 65 پرسپولیس تحت فشار بود اما گسترش تنها یک بار با اشتباه بنگر صاحب موقعیت شد که سوشا و ماریچ دروازه را نجات دادند. از دقیقه 65 تا 75 بازی با میدانداری هافبک‌های سرخ که برای دقایقی طولانی از جریان بازی خارج شده بودند به تعادل کشیده شد اما باز هم گسترش بازی را گرفت. در 15 دقیقه پایانی باز هم تیم فراز کمالوند، پرسپولیس را به شدت تحت فشار گذاشت اما با دفاع منسجم پرسپولیس و عملکرد خوب سوشا در خلق موقعیت عاجز ماند تا پرسپولیس در یک بازی دشوار سه امتیاز را به جیب بزند و با 22 امتیاز به رده ششم جدول برسد.

نظر شما