شناسهٔ خبر: 9784317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

فعالیت‌های قرآنی در بین دانش‌آموزان اردبیل توسعه می‌یابد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ سال تحصیلی جدید سال شکوفایی مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله مدرسه‌ای و فراگیر شدن فعالیت‌های قرآنی در بین دانش‌آموزان در استان اردبیل خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، صابر سپهری عصر امروز در جلسه بررسی اجرای برنامه‌های قرآنی در اردبیل اظهار داشت:‌ در آستانه هفته قرآن محور فعالیت‌های آموزش و پرورش، پرداختن به برنامه‌های قرآنی است و در این راستا برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه  رأس محور فعالیت‌های آموزش و پرورش، پرداختن به اجرای برنامه‌های مذهبی و قرآنی، عترت و نماز است، گفت: سال تحصیلی جدید سال شکوفایی مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله مدرسه‌ای و فراگیر شدن فعالیت‌های قرآنی در بین دانش‌آموزان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به ویژه مدارس، در صف مقدم ترویج فرهنگ قرآنی قرار دارد، تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل نوجوان و جوان، بی بدیل و بسیار تاثیرگذار است.

سپهری با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان، تمامی ساز و کارهای لازم برای اجرای مسابقات قرآن، عترت و نماز در هفته گرامیداشت قرآن از 23 تا 30 آذرماه را به کار گرفته است، افزود: باید در میدان فرهنگی به تربیت قرآنی دانش‌آموزان پرداخت و اجرای برنامه‌های قرآنی زمینه‌ای برای رسیدن به این هدف اصلی است.

وی با اشاره به تفاهم نامه اخیر وزارت آموزش و پرورش با سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد برگزاری مسابقه قرآنی شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان زیر 18 سال در سال‌های آینده این برنامه را نقطه عطف و آغازی برای همکاری دو نهاد دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل راه‌اندازی مراکز دارالقرآن نواحی و مناطق را مهم ترین اقدام آموزش و پرورش استان برای نیل به اهداف متعالی در زمینه تربیت قرآنی دانش‌آموزان برشمرد و اظهار کرد: انتظار می‌رود این مراکز در استان افزایش یابد.

سپهری خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور آشنا کردن مربیان با اصول و مبانی فعالیت‌های قرآنی و سایر برنامه‌های مرتبط شد و گفت: برنامه‌های قرآنی ظرفیت مناسبی برای تربیت دانش‌آموزان با تراز جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما