شناسهٔ خبر: 9710634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اختتامیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض

ایسنا

اعضای شورا در بیانیه پایانی خود بر تحقق امنیت و آرامش در یمن تحت یک حاکمیت قانونی تاکید کردند /بحرین میزبان نشست سال آینده است

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم»، "ایسنا" نوشت:

"عبد اللطیف الزیانی"، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در سی و ششمین نشست شورا در ریاض با اعلام مخالفت شدید خود با اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در حق مقدسات شهر قدس از جمله مسجد الاقصی بر حمایت نامحدود این شورا از مساله فلسطین و فلسطینی‌ها تاکید کرد.

به گزارش "النشره"، الزیانی با قرائت بیانیه پایانی نشست سران اعضای شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: شورا بر تحقق امنیت و آرامش در یمن تحت یک حاکمیت قانونی تاکید دارد.

وی با تاکید بر لزوم دستیابی به راه‌ حل سیاسی برای عبور یمن از بحران، از کشورهای عضو شورا خواست پس از توافق گرو‌ه‌های یمنی، کنفرانسی را به منظور بازسازی این کشور برگزار کنند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در ادامه ضمن استقبال از نتایج کنفرانس وین، بر حمایت این شورا از راه‌ حل سیاسی در سوریه که ضامن تمامیت ارضی این کشور باشد، تاکید کرد.

الزیانی با اشاره به اینکه رویکرد عربستان در اقدام مشترک کشورهای عضو شورا بهترین راه برای تحقق اهداف مورد نظر را فراهم می‌کند، گفت: کشورهای جهان باید مسئولیت مشترک خود را در قبال مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی با هر منبعی بپذیرند زیرا تروریسم دین ندارد. دین ما که دین سازش و دوستی است، آن را رد می‌کند.

"حمد بن عیسی بن سلمان آل خلیفه"، پادشاه بحرین نیز اعلام کرد: منامه میزبان سی و هفتمین نشست آتی سران شورای همکاری خلیج فارس در سال آینده خواهد بود.

نظر شما