شناسهٔ خبر: 9629086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

عکس خبر: برف پاییزی در ایران تا سه‌شنبه ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ایران می‌گوید سامانۀ بارشی سه‌شنبه (17 آذر) از کشور خارج خواهد شد و در غالب مناطق ایران تودۀ هوای سرد و خشک تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از احد وظیفه، بارش‌ها در برخی نواحی و فعالیت سامانۀ بارشی در نیمۀ شرقی کشور روز دوشنبه (16 آذر) قطع خواهد شد و روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: «شدت بارش روز یکشنبه (15 آذر) در استان‌های کردستان، گیلان، شمال همدان و مرکزی، چهار محال و بختیاری،‌ کهکیلویه و بویراحمد و روز دوشنبه (16 آذر) در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، شمال اصفهان،‌ خراسان شمالی و رضوی خواهد بود.»

دمای هوا در آذربایجان غربی از اواخر هفتۀ گذشته ۱۲ درجه افت داشت و روز شنبه دمای هوا در خوی به ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر و مرکز استان به ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

کاهش شدید دمای هوا، برف سنگین و یخبندان روز یکشنبه منجر به تعطیلی مدارس در برخی شهرهای استان‌های غرب و شمال غرب ایران شد.

برف و کولاک در 12 استان ایران

به گزارش ایرنا به نقل از رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، برف و کولاک در استان‌‎های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان، لرستان و همدان از روز شنبه (14 آذر) آغاز شده است.

به گفتۀ ناصر چرخساز، با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص نفوذ هوای سرد از عرض‌های شمالی مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب، مرکز و شمال شرق و شرق کشور تا دوشنبه (16 آذر) ایران با کاهش دما مواجه خواهد بود.

برف اتوبان همدان-ساوه را مسدود کرد

سرهنگ مهدی شاکری، رئیس پلیس راه استان همدان می‌گوید به علت ریزش شدید برف همراه با کولاک در تمامی جاده‌های برون شهری این استان به رانندگان توصیه ‌می‌شود در نزدیک‌ترین محل اسکان توقف کرده و از ادامه مسیر خودداری کنند.

سرهنگ نادر رحمانی، سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز از بارش برف در محورهای مواصلاتی 13 استان کشور خبر داد گفت: «در حال حاضر با توجه به گزارش‌های دریافتی، شاهد بارش برف در اغلب محورهای مواصلاتی استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، همدان، کردستان، مرکزی، کرمانشاه و لرستان هستیم.»

به گفتۀ رحمانی بارش برف در محورهای میانه و مراغه به هشترود در استان آذربایجان شرقی و همچنین محورهای اسالم به خلخال و پونل به خلخال در استان گیلان ادامه دارد و این شرایط برای محور یاسوج به اقلید در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گزارش شده است.

اولین برف پاییزی در تهران

به گفتۀ مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، آسمان تهران در روز دوشنبه (16 آذر) ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف و وزش باد شدید، در بعدازظهر کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۵ و منفی ۳ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (17 آذر) کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۸ و منفی یک درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.

برچسب‌ها:

نظر شما