شناسهٔ خبر: 9594039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی مطرح کرد

همه راه‌های استان گلستان باز است/ لغزندگی سطح جاده‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به ریزش نزولات جوی از شب و روز گذشته در استان، مشکلی در سطح راه‌های استان بوجود نیامده و همه راه‌ها باز است اما به علت برودت هوا و لغزندگی سطح راه‌ها، تردد در آنها با احتیاط جریان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، علی بخش رستمی اظهار داشت: هم‌اکنون محورهای کوهستانی درازنو در کردکوی و خوش ییلاق در آزادشهر با برف همراه است و محور چهارباغ در گرگان، کولاک دارد و در محور جنگل گلستان نیز، باران و برف توامان در حال بارش هستند.

وی افزود: راهداران و عوامل راهداری استان در شب و روز گذشته با استقرار در سطح جاده‌های استان، به دفعات متعدد، عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را برای ایمن‌سازی جاده‌ها انجام داده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: تردد در محورها و مناطق کوهستانی استان گلستان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست و با توجه به بارش باران و برف و لغزنده بودن سطح جاده‌ها، از تردد خودروهای بدون زنجیرچرخ در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان گلستان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش دما و تداوم بارش برف و باران در چند روز آینده در این استان به ویژه در مناطق کوهستانی، رانندگان قبل از سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: اکیپ‌های راهداری هم‌اکنون نیز در راهدارخانه‌ها و راه‌های استان مستقر و در حال انجام عملیات راهداری زمستانه در نوبت‌های مختلف هستند.

رستمی از رانندگان خواست که از سفرهای غیر ضروری در این شرایط جوی پرهیز کنند و باتوجه به این شرایط، و مه‌آلود بودن برخی از محورها، ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، به نکات ایمنی توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد: رانندگان هنگام سفر به ویژه در محورهای کوهستانی، حتما تجهیزات ایمنی و وسایل گرمازا به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

استان گلستان بیش از 5 هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی و جاده روستایی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما