شناسهٔ خبر: 9573382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

اشراف کامل اطلاعاتی ـ امنیتی بر مرزهای سه‌گانه داریم/ اجازه ورود افراد غیرمجاز را به کشور نمی‌دهیم

فارس

صاحب‌خبر -
مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، با بیان اینکه بر اساس آمارهای ارائه شده تا شامگاه گذشته حدود 600 هزار نفر از زائران‌مان به کشور بازگشتند، گفت:‌مرز مهران با تراکم جمعیتی و خودرویی بسیار زیادی نسبت به دو مرز دیگر شلمچه و چذابه روبه‌رو است. البته وسائل حمل و نقل به اندازه کافی برای انتقال زائران پیش‌بینی شده است.

وی با توصیه به زائران، گفت: برای بازگشت به کشور به هیچ عنوان عجله نکنند زیرا به اندازه کافی امکانات رفاهی و خدماتی وجود دارد اما با ترافیک و موج انبوهی از جمعیت روبه‌رو هستیم که باید در طول زمان زائران منتقل شوند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به تراکم زیاد زائران در شهر بدره عراق، تصریح کرد: در این مسیر که از پرجمعیت‌ترین مسیرهای بازگشت زائران به شمار می‌رود 600 اتوبوس از کشورمان اعزام شدند تا مسافران سریع‌تر به کشور منتقل شوند.

آقابابایی در پاسخ به این سوال که تدابیر امنیتی اتخاذ شده در مرزها برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به خصوص اعضای گروه‌های تکفیری به کشور چگونه است، گفت: برای بازگشت زائران به کشور تدابیر امنیتی بسیار خوبی اتخاذ شده و هویت زائران‌مان توسط سامانه‌های الکترونیکی و یا چهره‌نگاری مشخص می‌شود بنابراین نگرانی بابت ورود افراد غیرمجاز نداریم.

وی همچنین تأکید کرد: در مرزهای سه‌گانه با تدابیر اندیشیده شده اشراف کامل اطلاعاتی و امنیتی وجود دارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تاکنون هیچگونه حادثه تروریستی و یا بیماری واگیرداری بین زائرین‌مان به وجود نیامده است، افزود: به زائرین‌مان توصیه می‌کنیم اگر علائمی از بیماری‌ها در خودشان مشاهده کردند در اسرع وقت به مراکز پزشکی ما مستقر در مرزها مراجعه کنند.

آقابابایی خاطرنشان کرد: همچنین به زائرین‌مان توصیه می‌کنیم تا حد امکان مرزهای شلمچه و چذابه را برای ورود به کشور انتخاب کنند.

نظر شما