شناسهٔ خبر: 9572718 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به دنبال تغییرات جوی صورت گرفت؛

آماده سازی اماکن اسکان زائران/برپایی ۲۱۵ چادر در مرز مهران

جمعیت هلال احمر با توجه به آغاز سرما در کشور، نسبت به آماده سازی مکان هایی برای اسکان زائران در راه مانده اقدام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سلیمانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام اعلام کرد: با توجه به خروج زائران بسیاری از مرز مهران و بروز سرما از شب گذشته در استان، هلال‌احمر در امر اسکان اضطراری زائران با مسئولان متولی کمیته اسکان زائران همکاری کرده و لذا در اقدامی فوری ظرفیت اسکان اضطراری برای ۸ هزار تن از زائران را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه از شب گذشته شاهد بروز سرما در استان ایلام بوده‌ایم، عنوان کرد: بر این اساس جمعیت هلال‌احمر به‌منظور ارائه خدمات مناسب به زائران اقدام به همکاری با مسئولان کمیته اعزام، انتقال و اسکان زائران کرده و در زمینه اسکان اضطراری زائران وارد عمل شد.

سلیمانی توضیح داد: بر این اساس هلال‌احمر در ۱۳ مدرسه و ۱۶ مسجد و حسینیه در مرز مهران به‌منظور اسکان زائران اقدام به فراهم کردن امکانات لازم برای اسکان زائران کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام با اشاره به برپایی اردوگاهی با برپایی ۲۰۰ چادر در ورزشگاه مهران، تصریح کرد: به علاوه در شعبه مهران اقدام به برپایی ۱۵ دستگاه چادر و یک دستگاه چادر راب‌هال که بسیار تخصصی بوده و با فضایی حدود ۲۴۰ متر امکان اسکان۱۰۰ تن را فراهم می‌کند، بر پا کرده و در مجموع ظرفیت اسکان ۸ هزار نفر از زائران را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: به علاوه هلال احمر با همکاری اورژانس اقدامات و امکانات لازم به منظور انتقال اضطراری مصدومان احتمالی از مرز مهران و بیمارستان امام حسین (ع) مهران را فراهم کرد.

نظر شما