شناسهٔ خبر: 9552277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان خبر داد:

ادامه خدمات رسانی هلال احمر تا بعد از اربعین

چذابه ـ رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان گفت: خدمات رسانی به زائران تا روزهای بعد از اربعین و تا بازگشت آنها ادامه می یابد.

صاحب‌خبر -

یاسر ساعدی در جریان بازدید از مرز چذابه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال در طول مسیر سوسنگرد تا چذابه، هفت پست ثابت را در منطقه دهلاویه، پل ثابت، پل بستان، شهدای چذابه و در مرکز استقرار مین زدایی هم دو پست فعالیت می کنند.

ساعدی عنوان کرد: قرارگاه عملیاتی سازمان امداد و نجات کشور نیز پنج دستگاه آمبولانس، واحد ارتباطات سیار و یک فروند بالگرد را در منطقه مستقر کرده است.

وی افزود: در مرکز خدمات رفاهی زائران نیز یک درمانگاه توسط هلال احمر به صورت رایگان راه اندازی شده است که روزانه بیش از ۱۵۰ نفر را ویزیت می کند و اکثر بیماران به صورت سرپایی و در صورت نیاز به اولین مرکز درمانی اعزام می شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان تصریح کرد: در هر پست، ۱۵ تخته چادر و ۱۵۰ تخته پتو تامین شده که برای مواقع ضروری برای هر پست یک راننده، سه نجاتگر و سه دستگاه موتور آمبولانس نیز در طول مسیر مستقر است.

ساعدی بیان کرد: در طول روز ۵۵ نفر به صورت شیفتی خدمت می کنند. در کنار این هم دو درمانگاه از سوی شبکه بهداشت و درمان سوسنگرد راه اندازی شده و رضایتمندی خوبی را فراهم کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان عنوان کرد: با هماهنگی جمعیت هلال احمر خوزستان و سازمان امداد و نجات کشور، یک گروه از شهرکرد به همراه یک نجاتگر در استان میسان عراق مستقر هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون به جز مواردی که مربوط به اسهال و سرما خوردگی که عمده مراجعات به خاطر آن بوده، مورد خاصی مشاهده نشده است، گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر تا چهار روز بعد از اربعین مستقر هستند و همچنان خدمت رسانی به زائران را ادامه می دهند.

 

نظر شما