شناسهٔ خبر: 9550590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

پذیرایی از زوار اربعین حسینی در ملایر

صاحب‌خبر -

ملایر- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: بیش از یک میلیارد ریال پوشاک بین زائران کربلا در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی از نجف تا کربلا و در راستای اجرای امینانه واقف خیراندیش ملایری شادروان سیف الدوله توزیع شد.
حجت‌الاسلام اسدپور در حاشیه پذیرایی از زوار اربعین حسینی در موکب مستقر در شهرستان ملایر افزود: بیش از چهار هزار دست البسه و کفش بین زائران حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) توزیع شد که در راستای نیت واقف و از محل موقوفات سیف الدوله تامین شده است.
وی اظهار کرد: به منظور پذیرایی و استقبال گرم از زوار اربعین حسینی که از مسیر ملایر به سمت عتبات عالیات حرکت می‌کنند، موکب پذیرایی از زوار در مسیر پل حرم آباد ورودی ملایر، نهاوند و بروجرد مستقر شده و روزانه یک هزار و 500 نفر از زوار در این موکب پذیرایی می‌شوند.
وی ادامه داد: موکب پذیرایی از زوار تا دو روز بعد از اربعین حسینی از زائران پذیرایی و خدمات رسانی می‌کند و تمام تلاشمان بر این است که تا پایان ماه صفر این موکب دایر باشد و بتوانیم استقبال و پذیرایی شایسته‌ای از زوار داشته باشیم.
حجت‌الاسلام اسدپور بیان کرد: در امامزاده عبدالله(ع) ملایر نیز محلی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است و در راستای نیت واقف در شب‌های جمعه غذای گرم بین زائران توزیع می‌شود.
وی افزود: علاوه بر این در مرز مهران نیز یک موکب شاخص با همکاری اداره کل استان، نهادها، ارگان‌ها و خیرین و نیکوکاران دایر شده که روزانه با غذای گرم، آب معدنی و سایر اقلام مورد نیاز از زوار اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: موقوفات شادروان سیف الدوله در زمینه‌های مختلفی است که بخشی از آن به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و رسیدگی به زائران حرم سیداشهداء(ع) اختصاص یافته و در این زمینه اداره اوقاف ملایر نسبت به برپایی موکب اقدام کرد که در مرحله نخست از 300 نفر از زائران اربعین توسط این موکب پذیرایی شدند.
حجت‌الاسلام اسدپور با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: مراسم عزاداری و زیارت اربعین در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این شهرستان برگزار می‌شود و مراسم تعزیه خوانی نیز در یکی از بقاع متبرکه همزمان با روز اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

نظر شما