شناسهٔ خبر: 9547567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اسحاق جهانگیری: بازگشت زوار از عراق با آرامش انجام خواهد شد

صاحب‌خبر -
معاون اول رییس جمهور گفت: با تدابیر انجام شده و با برنامه ریزی خوب استاندار خوزستان و ستاد برگزاری اربعین، راهپیمایی مردم با ترافیک روان در مرزهای شلمچه در حال انجام است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران در مرز شلمچه گفت:‌ مسئولین تمامی امکانات موجود را برای آرامش بیشتر زوار فراهم کرده‌اند و برنامه‌ریزی دقیق دولت در استان‌های ایلام و خوزستان انجام شده است. امروز که یک روز مانده به اربعین حسینی است برای تقدیر و تشکر از مواکب و مردم عزیز خوزستان به مرز شلمچه آمدیم تا بررسی‌های لازم را برای برگزاری بهتر این مراسم در سال‌های آینده انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد:‌ نتیجه برنامه دقیقی که مسئولان استان از ماه‌ها قبل ریختند عبور تعداد قابل توجهی از زوار در این ایام بوده است. ان‌شاالله از پس فردا مقدمات لازم جهت ورود زوار به کشور انجام داده خواهد شد. با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته توسط ستاد اربعین ان‌شاالله برگشت زوار از زیارت آقا اباعبدالله همچون رفتن زوار به خوبی انجام شود.

جهانگیری در ادامه افزود: زیرساخت‌های موجود در مرز شلمچه دارای نواقصی است که پیش‌بینی نشده بود و ان‌شاالله در سال‌های آینده برطرف خواهد شد. خروج زوار در سال گذشته تقریبا نصف امسال بوده است و این حجم عبوری در مدت کوتاه نیازمند امکانات بیشتری است و ما شاهد کارهای بسیار زیادی هستیم که انجام گرفته است. همچون آب‌رسانی مواکبی که احداث شده است که امیدواریم در سال‌های آینده زیرساخت‌هایی که دولت موظف است آن را فراهم کند انجام می‌پذیرد.

وی بیان داشت: حضور بی وقفه مردم و بانوان در مواکب موجب خرسندی ما خواهد شد که تمام مردم از سراسر کشور خودشان را آماده پذیرایی از مردم عازم به شلمچه کردند. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بناست که تسهیلات برای زوار برگشت از زیارت تعلق بگیرد که این برنامه ریزی در ستاد انجام شده است و هیچ مشکلی در اختصاص تسهیلات وجود ندارد. جهانگیری اظهار کرد: قطعا بازگشت زوار با آرامش انجام خواهد شد و ستاد اربعین برنامه‌های خود را به نحو احسن انجام خواهد داد.

نظر شما