شناسهٔ خبر: 9545408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان اعلام کرد:

صدور ۷۸۵۰۰ ویزا برای زائران اصفهانی/بازگشت زائران از فردا

اصفهان - مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: ۷۸ هزار و ۵۰۰ ویزا برای زائران كربلا در استان اصفهان صادر شد.

صاحب‌خبر -

غلامعلی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینكه بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان حج و زیارت ۷۸ هزار و ۵۰۰ ویزا برای زائران كربلا در استان اصفهان صادر شده است، اظهار داشت: حدود چهار هزار زائر به صورت هوایی و ۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز به صورت زمینی به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینكه امروز آخرین كاروان هوایی زائران عتبات عالیات از اصفهان راهی شده است، افزود: زمان بازگشت زائرانی كه به صورت هوایی به عراق اعزام شده‌اند از فردا عصر آغاز می‌شود.

مدیركل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به اینكه صدور ویزا تا شب گذشته انجام می‌شد، گفت: از امروز صدور ویزا برای كشور عراق انجام نشده و بعد از مراسم اربعین این امر در دستور كار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به استقبال خوب عموم مردم اصفهان و به ویژه جوانان از حضور در مراسم اربعین حسینی در كربلای معلی گفت: استان اصفهان یكی از استان‌هایی معرفی شد كه دارای زائران زیادی بوده است.

زاهدی با اشاره به اینكه خروج زائران از كشور همچنان در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه ادامه دارد، افزود: زائران استان اصفهان بیشتر از مرز چذابه وارد عراق می‌شوند.

وی همچنین در مورد وضعیت زائران استان اصفهان در حادثه انتحاری بغداد گفت: هنوز گزارش رسمی در مورد شهادت زائران اعلام نشده است ولی امروز صبح خانواده یكی از زائران اصفهانی با مراجعه به  اداره كل حج و زیارت استان خبر شهادت یكی از زائران اصفهانی را اعلام كردند.

مدیركل حج و زیارت استان اصفهان افزود: جزئیات بیشتر در خصوص شهادت این شهروند اصفهانی و مشخصات وی بعدا اعلام خواهد شد.

نظر شما