شناسهٔ خبر: 9540830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس فوریت های پزشکی آبادان:بیماری خاصی از زائران در مرز شلمچه مشاهده نشد

آبادان-ایرنا-رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:با همکاری دانشکده پزشکی آبادان و نیروهای امدادی و بهداشتی مستقر در مرز و رصد وقایع، تاکنون بیماری خاصی از زائران در مرز شلمچه مشاهده نشده است.

صاحب‌خبر -

شهرام مقام سه شنبه در مرز بین المللی شلمچه در گفت و گو با ایرنا گفت: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 12 آمبولانس سبک و یک موتور سیکلت امدادی با استقرار در مرز شلمچه، شبانه روزی آماده خدمت رسانی به زائران است و ارائه خدمت به زائران اربعین نیز تا بازگشت آنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد:تمامی زائران کربلای معلا که از مرز عبور می کنند، با استفاده از دستگاه ترمومتر دیجیتالی کنترل دمای بدن، مورد معاینه قرار می گیرند.
مقام گفت:با استفاده از این دستگاه پزشکی، وضعیت جسمانی و سلامت مراجعان، تب و بیماری احتمالی زائران از سوی گروه های پزشکی مستقر در نقطه مرزی مورد بررسی قرار می گیرد.
رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:زائرانی که شاخص های درمانی مشکوک داشته باشند، در درمانگاه های مستقر در شلمچه مورد معاینه و درمان قرار می گیرند و در صورت نیاز به نخستین مرکز درمانی مجهز در خرمشهر و آبادان منتقل می شوند.
دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به مقصد کربلای معلی هستند.
مسیر اهواز- چذابه حدود 110 کیلومتر و خرمشهر- شلمچه نیز 30 کیلومتر می باشد که زائران عتبات عالیات همه ساله از این دو مسیر راهی کشور عراق می شوند.
در ایام اربعین پارسال 580 هزار زائر از مرز شلمچه برای حضور در عزاداری اربعین در کربلای معلا تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون نفر افزایش یابد.
7104/3017/6125

نظر شما