حامد قادرمرزی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در 170 مسیر داخلی گفت:باید پذیرفت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نفعی برای مشتریان ندارد و در این شرایط اقتصادی باعث کاهش مسافران شرکت های هواپیمایی می شود.
نماینده مردم قروه و دهگلان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت خدمات شرکت های هواپیمایی مطلوب نبوده و بسیاری از مشتریان از خدمات شرکت های هواپیمایی رضایت ندارند.
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: پروازها از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و معمولا بسیاری از مسافران از تاخیر در پروازها گلایه دارند بنابراین باید این مشکلات حل شود.

افزایش قیمت بلیت هواپیما بدون ارتقای کیفیت غیرقابل توجیه است
قادرمرزی افزود:تاکید برافزایش قیمت بلیت هواپیما در 170 مسیرداخلی درحالی صورت گرفته که ناوگان هواپیمایی کشور نوسازی نشده است.
عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درهرصورت افزایش قیمت بلیت هواپیما، بدون ارتقاء کیفیت توجیهی ندارد و کمیسیون عمران مجلس مسئله افزایش قیمت بلیت را در جلسات خود بررسی خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به عنوان یکی از اهداف قانون برنامه پنجم مطرح بود، طبق قانون باید از سال سوم برنامه پنجم موضوع آزادسازی نرخها عملیاتی میشد و گام اول اجرای این مورد،متنوعسازی قیمتها بود.
ماده 161 این برنامه درباره حمل و نقل عنوان کرده که دولت مکلف است تا پایان سال اول برنامه نسبت به متنوعسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی در بخش بار و مسافر اقدام کند و سپس از ابتدای سال سوم برنامه ضمن آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی، قیمت خدمات فرودگاهی،شبکه پروازی، لغو تخفیفات تکلیفی و هرگونه معافیت در زمینه بهرهبرداری از خدمات ناوبری هوایی،فرودگاهی،نشست و برخاست،خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط را واقعی کند که این مورد تکلیف دولت برای انجام ماده 161 بند ب است.
البته بند (الف) این ماده قانونی مرتبط با برقراری پرواز و جابهجایی کالا و مسافر برای فرودگاههای بینالمللی و بند (ج) آن درباره ساماندهی امور حمل و نقل هوایی و ارتقاء رقابتپذیری با رویکرد لغو انحصارات مربوط به حمل و نقل هوایی و شرکتهای هواپیمایی است.
با این حال موضوع واقعیسازی نرخها و آزادسازی قیمتهای بلیت هواپیما در دولت دهم عملیاتی نشد و پیادهسازی این امر به دولت یازدهم سپرده شد و روز گذشته، 9 آذرماه، این قانونی در نهایت عملیاتی شد.
بنابراین گزارش؛از روزگذشته قیمت بلیت هواپیما در 170 مسیر داخلی آزاد شد و نرخ 87 مسیر کماکان در بلاتکلیفی ماند.
سازمان هواپیمایی کشوری مسیرهایی که آزادسازی نرخ بلیت درآنها صورت گرفته را مسیرهای منتهی به جزایر کیش و قشم،شهرهای نفتی و مسیرهای انفرادی و مسیرهای جدید عنوان کرد.دستورالعمل آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما و مسیرهای حمایتی روز گذشته 9 آذرماه به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ شد و از تاریخ ابلاغ قابل اجرا است./
پایان پیام