شناسهٔ خبر: 9514751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد؛

حال و هوای دروازه نجف در پذیرایی از زوار کوی عشق و دلدادگی

خبرگزاری شبستان: دروازه نجف این روزها قدمگاه عاشقانی است که برای رسیدن به دیار عشق فوج فوج، کاروان به کاروان با پای پیاده برای میهمانی سیدالشهدا(علیه السلام) گام در مسیر دلدادگی نهاده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، این روزها حال و هوای دل عاشقان را که می پرسی اشک در چشمانشان حلقه می زند و جز قدم نهادن در کوی عشق آرزویی دیگر در سر ندارند.

 

شورحسینی که در دل دلدادگان اهل بیت(علیه السلام) موج می زند کوچک و بزرگ، خرد و کلان، پیر و جوان نمی شناسد و آنان را راهی سفر به دیار عشق و مستی کرده و شیفتگان معرفت سیدالشهدا(علیه السلام) را مهمان بین الحرمین کرده است.

 

 

استان کرمانشاه که نام دروازه نجف را لقب گرفته این روزها مسیر قدمگاه زائرانی است که با پای پیاده مسیر عشق را قدم زده و گوشه گوشه این شهر و مردمانش میزبان مهمانان سیدالشهدا(علیه السلام) هستند و با کمترین امکانات خود از آنها پذیرایی می کنند.

 

موکب هایی که برای زائران برپا شده و بساط نذری هایی که در مساجد، هیئت ها، حسینیه ها و تکایا برای  زوار اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به راه است، همه و همه نشانه ارادت شیعیان به خاندان اهل بیت(علیه السلام) است که خاری بزرگ در چشمان دشمنان اسلام بوده که از ابتدای تاریخ تاکنون سعی در کمرنگ کردن اعتقادات مسلمانان داشته و هیچگاه نتوانسته اند به خواسته خود نیز برسند.

 

دروازه نجف از آغاز محرم تاکنون برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی بی قراری می کند و اکنون که ایام موعود فرار رسیده مردمان این شهر سراز پا نمی شناسند و داشته های خود را با تمام وجود برای پذیرایی از زوار در سبد اخلاص گذاشته اند.

 

کمیته اربعین حسینی نیز در استان کرمانشاه از ماه های گذشته با حضور اعضای دستگاه های مرتبط در راستای خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات فعال شده و هر کدام نهادهای مربوطه وسایل و امکانات رفاهی لازم را برای زائران سیدالشهدا (علیه السلام) در استان فراهم کرده اند.

 

*اسکان روزانه 3 هزار نفر در موکب سیدالشهدا(ع) کرمانشاه

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی‌ اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به برپایی موکب سیدالشهدا(علیه السلام) توسط اداره کل اوقاف کرمانشاه در مسیر پلیس راه کرمانشاه به سمت خسروی، گفت: این موکب با مساحت 30 هزار متر مربع ظرفیت اسکان روزانه سه هزار نفر را دارد.

 

وی، ادامه داد: 50 مسجد در استان کرمانشاه نیز آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی هستند و مردم این استان همواره پذیرایی زوار اربعین حسینی بوده و هستند.

 

 به گفته حجت الاسلام حسینی اراکی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از سویی دیگر با در نظر گرفتن امکانات رفاهی برای زوار اربعین در کشور عراق تهمیدات لازم را اندیشیده است.

 

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: مسلمانان با شرکت در تجمع بزرگ اربعین حسینی به استکبار ثابت می کنند که در مقابل ظلم و ستم مانند امام خویش ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) ایستاده اند.

 

 

*اسکان زوار کربلای معلی در اقامتگاه های آموزش و پرورش کرمانشاه

سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تمام امکانات رفاهی برای زوار اربعین حسینی در 12 مهمانسراری این اداره کل مهیاست و روند پذیرایی از افراد تا پایان مراسم اربعین حسینی ادامه دارد.

 

 وی با بیان اینکه این مکان ها روزانه ظرفیت اسکان 10 هزار زائر را دارند، ادامه داد: زوار اربعین حسینی معمولا در مراکز اقامتی اسکان موقت خواهند داشت.

 

به گفته این مقام مسئول، با توجه به اینکه مردم استان کرمانشاه به دلیل قرارگرفتن در مسیر عتبات عالیات همواره پذیرای زائران از این مسیر بوده اند، ادامه داد: امسال نیز این روند از سوی مردم همچنان ادامه دارد.

 

 

محبی، تصریح کرد: مکان های اقامتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در فصول متعدد سال آماده پذیرایی از زائران و مسافران در استان کرمانشاه را دارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، یادآور شد: تمام دستگاه های عضو ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز در پذیرایی از زوار اربعین حسینی پیش قدم بوده و تاکنون خدمات مطلوبی را ارائه داده اند.

 

*هلال احمر آماده خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی

کاووس محمودی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسکان زوار حرم سیدالشهدا(علیه السلام) در محل های اسکان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خبر داد.

 

وی، ابراز کرد: نیروهای امدادی این جمعیت به طور کامل آماده خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی هستند و با توجه به اینکه مسیر تردد زوار از محور کنگاور به کرمانشاه، اسلام آباد غرب و گیلان غرب و استان های مرزی است، اما نیروهای امدادی سایر شعب هلال احمر نیز آماده باش هستند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، با بیان اینکه 14 پایگاه جمعیت هلال احمر در راستای خدمت رسانی به زوار سالار شهیدان در سطح استان فعال است، افزود: 6 پایگاه سیار و هشت پایگاه ثابت با حضور بیش از 50 نجاتگر و تجهیزات لازم در آماده باش کامل به سر می برند.

 

 

این مقام مسئول، تصریح کرد: هلال احمر یکی از دستگاه های مهم در ستاد اسکان محسوب می شود و طبق برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم با سایر دستگاه 70 مکان برای خدمت رسانی به زوار آماده شده است.

 

محمودی، با اشاره به احتمال بار ترافیک در جاده های و مسیر زوار در ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: هر پایگاه با داشتن دو نفر امدادگر و یک موتورآمبولانس آماده هستند در زمان کوچک ترین حادثه ای با مدیریت زمان به مصدومان احتمالی خدمت رسانی کنند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، همچنین از آمادگی تمامی کارکنان ستادی و شعب در این ایام جهت هرگونه پشتیبانی و امداد رسانی تا 15 آذر که پایان مراسم و برگشت زوار خواهد بود خبر داد.

 

نظر شما