شناسهٔ خبر: 9504474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

صدور یک میلیون و ۵۴۰ هزار روادید برای همایش اربعین حسینی

صاحب‌خبر -

بابک دین پرست افزود: تا پایان روز هفتم آذر یک میلیون و ۲۷۲هزار و ۲۸ نفر برای شرکت در همایش عظیم اربعین راهی عتبات عالیات شده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه ماه قمری سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش دارد.

قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل افزود: ۹۴ درصد زائران از مرزهای زمینی مهران، چزابه و شلمچه، ۹ر۵ درصد از مرزهای ۹ گانه هوایی و یک دهم درصد نیز از مرز دریایی خرمشهر برای حضور در مراسم اربعین حسینی از کشور خارج شده اند.

وی در باره سهم هر یک از مرزهای زمینی سه گانه از مجموع یک میلیون و ۱۹۶ هزار ۶۷۱ نفری که از مرزهای زمینی به عراق رفته اند توضیح داد: تا شامگاه یکشنبه ۶۴۹ هزار و ۱۰۷ نفر معادل ۵۴ درصد زائران از مرز مهران، ۳۰۰ هزار و۸۹۸ نفر و معادل ۲۵ درصد از مرز شلمچه و تعداد ۲۴۶ هزار و ۶۶۶ نفر، معادل ۲۱ درصد از مرز چزابه به عراق سفر کرده اند.

دین پرست گفت: روادیدها در ۱۱دفتر موقت و چهار مرکز ثابت و در این ایام تعداد ۴۰۰ هزار جلد گذرنامه نیز برای متقاضیان صادر شده است.سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین گفت: زائران شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی هنگام بازگشت ترجیحا از مرزهای شلمچه و چزابه و حداقل، از مرزی که خارج شده اند وارد کشور شوند.

وی افزود: با توجه به خروج درصد قابل توجهی از زائران از مرز مهران و احتمال بازگشت زائران خروجی از مرزهای شلمچه و چزابه از طریق مرز مهران از زائران درخواست می شود مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان را برای بازگشت خود به میهن اسلامی انتخاب کنند.

وی ادامه داد: رعایت این موضوع موجب تسهیل روند بازگشت زائران به میهن و کاهش مشکلات ناشی از تراکم جمعیت در مرز مهران

خواهد شد.

نظر شما