شناسهٔ خبر: 9499997 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار ایلام: مساله اربعین نیاز به تعریف بودجه و ردیف اعتباری دارد

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: مسئولیت های حاکمیتی در مساله اربعین باید با تعریف بودجه و تعیین ردیف اعتباری مشخص ملی بطور دقیق تعریف شود.

صاحب‌خبر -

حسین کلانتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اساس و اهمیت اربعین به حضور مردم بستگی دارد و این حضور دائمی شده و تنها مختص به یک سال و دو سال نیست بنابراین برای تقویت زیرساخت ها باید چاره ای اساسی اندیشید چرا که ادامه این روش در صورت عدم برنامه ریزی مناسب، مشکل ایجاد می کند.
وی افزود: امنیت، سلامت و رضایت مندی زائران باید مورد توجه و تاکید اساسی مسئولان قرار گیرد و خدمات رسانی به آنها باید قانونمند و ساختارمند انجام شود چون حفظ امنیت زائران برای ما بسیار مهم است و نباید تحت هیچ شرایطی به آن خدشه ای وارد شود.
کلانتری ادامه داد: سال به سال بر موج عاشقان اربعین و زیارت عتبات عالیات افزوده می شود و مهران بعنوان دروازه عتبات عالیات باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد و مشکلات زیرساختی اش بر طرف شود.
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: حجم انبوه زائران در مهران، ایجاد مرزهای جایگزین همچون مرز دهلران در استان ایلام را بیش از پیش لازم و ضروری کرده و بطور قطع و یقین توسعه راه ها و راه اندازی این مرز می تواند کمک مناسبی برای تسهیل در تردد زائران از مرز مهران باشد.
وی با اعلام اینکه امسال اربعین دو دفتر نمایندگی موقت کنسولگری در ایلام و مهران ایجاد شد تا روند صدور روادید برای زائران از این دفاتر نیز انجام شود گفت: ورود زائران حتما با گذرنامه و روادید امکان پذیر است و ورود بدون این مدارک به کشور عراق تبعاتی بدنبال دارد لذا توصیه می کنیم کسی بدون مدارک تقاضای سفر نداشته باشد.
کلانتری با بیان اینکه داشتن و ارائه روادید از سوی زائران برای خروج از مرز باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: روزانه تعداد زیادی از اتباع خارجی به مرز مهران مراجعه می کنند که طبق قانون این مسافران خارجی باید گذرنامه و روادید داشته باشند و برای خروج به مرز شلمچه در استان خوزستان بروند.
وی با بیان اینکه استان ایلام از یک ماه پیش حال و هوای عاشورایی به خود گرفت و مردم از ارائه خدمات به زائران اربعین خرسند هستند، یادآور شد: برای بازگشت زائران به کشور نیز تمهیدات لازم فراهم شده و اتوبوس های زیادی برای انتقال زائران به شهرهای مختلف مهیا شده است
7172/9002

نظر شما