شناسهٔ خبر: 9499173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

توصيه هاي پليس فتا به زوار اربعين حسيني

سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا در توصيه به زائران اربعين حسيني با بيان اينکه گم کردن يا سرقت رفتن تلفن همراه مي تواند تجربه ناخوشايندي در طول سفر زوار باشد، گفت: به کاربران توصيه مي شود براي جلوگيري از سوء استفاده از اطلاعات شخصي، اطلاعات غير ضروري را از گوشي خود پاک کنند.

صاحب‌خبر -
توصيه هاي پليس فتا به زوار اربعين حسيني
به گزارش " رویکرد " به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ آذر درخش،در تشريح اين خبر گفت: کاربران به ياد داشته باشند اگرچه گوشي‌هاي هوشمند عموما گران هستند اما مهمتر از گم شدن اين نوع گوشي ها، دسترسي يابنده يا سارق به بسياري از اطلاعات کاملا شخصي و خصوصي است که مي تواند مشکل ساز شود.

وي با بيان اينکه کاربران حتما بر روي گوشي و سيم کارت خود رمز بگذارند و پين کد آن را فعال کنند، افزود: رمز مورد استفاده نيز بايد به راحتي حدس زده نشود تا در صورت گم شدن يا به سرقت رفتن، سارقان به راحتي نتوانند به اطلاعات دست يابند.

سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا با بيان اينکه کاربران در طول سفر حتما حافظه گوشي را خالي کنند، ادامه داد : کاربران عکس و کليپ شخصي و خصوصي خود را از گوشي ها بر روي حافظه هاي جانبي منتقل کرده و حتي الامکان گوشي خود را به حالت تنظيمات کارخانه(ريست فاکتوري) برگردانند؛ حتما در اين خصوص دقت لازم را داشته باشند.

اين مقام مسئول در خصوص درخواست ايميل براي پيکربندي گوشي بعد از بازگشت به تنظيمات کارخانه اي، گفت: کاربران توجه داشته باشند ايميلي که براي پيکربندي گوشي ارسال خواهند کرد ،ايميل مهم که کارهاي بانکي خود را انجام مي دهند، نباشد.

وي به کاربران تاکيد کرد: ليست تلفن خود را نيز محدود کنيد و شماره هاي آشنايان و دوستاني را که در طول سفر به آن نياز نداريد از گوشي خود پاک کنيد، چرا که در صورت به سرقت رفتن گوشي شما، سارقان مي توانند از اين شماره ها سوء استفاده کرده و براي آنها ايجاد مزاحمت نمايند.

سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا با بيان اينکه لازم است کاربران هيچ گونه اطلاعات مالي همچون اپليکيشن هاي بانکي و کاري را بر روي گوشي خود ذخيره نکنند، گفت: در صورت داشتن چنيني فايل هايي حتما قبل از سفر، اين اطلاعات را از گوشي هوشمند پاک شود.

وي همچنين در توصيه ديگر به زائران اربعين حسيني با اشاره به اينكه حتي‌الامکان از سيم کارت هاي داخلي استفاده شود، اضافه کرد:در طول سفر بهتر است بلوتوث، شيريت، زاپيا و... گوشي خاموش باشد.

آذر درخش تاکيد کرد: از دريافت فايل از طرق اشاره شده خودداري شود چرا که احتمال آلوده بودن اين فايل ها به نرم افزارهاي مخرب و جاسوسي وجود دارد.

وي با توصيه به کاربران که از در اختيار گذاشتن گوشي خود به افراد غريبه و ناشناس خودداري کنيد، خاطر نشان کرد: در صورتي كه گوشي شما مفقود شد و با شما تماس گرفتند براي تحويل گوشي حتما مراتب را با نمايندگان کاروان و پليس در ميان بگذاريد.

نظر شما