شناسهٔ خبر: 9482667 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آغاز مذاکرات نفتی ایران و توتال فرانسه

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان به نقل از مهر، دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال فرانسه امروز در تهران توسط رکن‌الدین جوادی معاون وزیر نفت و استفان میشل مدیرخاورمیانه و شمال آفریقای توتال برگزار شد.

رکن الدین جوادی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با مقامات توتال فرانسه در تهران، گفت: احتمال همکاری مجدد با شرکت سینوپک چین در طرح توسعه میدان یادآوران وجود دارد و برای توسعه میدان فرزاد بی با هندی‌ها در حال مذاکره هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین در خصوص جزئیات قراردادهای جدید صنعت نفت هم اظهارداشت: آنچه که در خصوص این قراردادها در کنفرانس تهران اعلام می شود اصولی است که توسط دولت نیز تصویب شده و البته وزارت نفت همچنان همچون گذشته از پیشنهادهای مناسب و سازنده برای بهبود این مدل قراردادها استقبال می کند تا اجرای این قراردادها مطابق با منافع ملی و در مسیر حداکثر سازی این منافع باشد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در قراردادهای جدید شرکت توسعه دهنده و سرمایه گذار سود خود را از محل تولید می گیرد، تصریح کرد: از سوی دیگر توسعه میدان به شکل بعضا مقطعی و یا با برگزاری مناقصه های مختلف انجام نخواهد شد.

جوادی استفاده از مدل جدید قرادادی را فرصتی مناسب برای حضور شرکت های ایرانی و تاسیس شرکتهای مشترک اعلام کرد و در پاسخ به سئوالی در خصوص چگونگی همکاری شرکت ملی نفت ایران با چینی ها بیان کرد: ما به چینی‌ها به عنوان شریکی استراتژیک نگاه می کنیم و امیدواریم آنها نیز برای حفظ این رابطه تلاش کنند.

معاون وزیر نفت همچنین در خصوص هدفگذاری میزان تولید نفت ایران در دوران پساتحریم توضیح داد: به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان برنامه ششم برنامه ریزی کرده ایم و به این ترتیب با توجه به افت طبیعی مخازن باید بیش از دو میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: در کنار افزایش ظرفیت تولید نفت خام برنامه‌هایی که برای افزایش ظرفیت تولید روزانه میعانات گازی تعریف و اجرایی خواهد شد.

جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین امروز با مدیران ارشد شرکت نفت و گاز سوکار جمهوری آذربایجان و شرکت پتروناس مالزی دیدار و گفتگو کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما