شناسهٔ خبر: 9467956 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

غیبت شرکت‌های ‌نفتی آمریکایی در تهران

یک مقام مسئول با اشاره به غیبت مدیران شرکت‌های نفتی آمریکایی در کنفرانس تهران، گفت: مدیران ارشد و نمایندگان ۱۳۷ کشور بزرگ نفت و گاز جهان به تهران سفر کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

سید مهدی حسینی امروز در گفتگو با مهر با بیان اینکه در کنفرانس رونمایی از قراردادهای جدید نفتی ایران در تهران تاکنون مدیران ارشد و نمایندگان ۱۳۷ کشور جهان حضور یافته‌اند، گفت: برخلاف شرکت‌های نفتی که از آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیا و اروپا و حتی استرالیا به تهران آمده‌اند، اما شرکت‌های نفتی آمریکایی در این کنفرانس حضور نیافته‌اند.

رئیس کارگروه اصلاح قراردادهای نفتی وزارت نفت ایران با اعلام اینکه در کنفرانس امروز نمایندگان و مدیران ارشد شرکت‌های بریتیش پترولیوم و شِل انگلیس، اِنی ایتالیا، گازپروم لوک اویل، روسیه، اینپکس ژاپن، رکسل اسپانیا، توتال فرانسه، استات اویل هیدرو نروژ حضور یافته‌اند، اظهار داشت: علاوه بر این، شرکت‌های معتبر نفتی دیگری از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، کره جنوبی، ژاپن، چین، روسیه، نروژ، هلند و هند در کنفرانس تهران حضور یافته‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به استقبال شرکت‌های نفتی آسیایی از کنفرانس رونمایی از قراردادهای نفتی در تهران، تاکید کرد: هم‌اکنون نمایندگان شرکت‌های بزرگ آسیایی همچون دایلیم، ال‌جی، کوگاز، کره جنوبی، سامسونگ، ONGC هند، اینوکس، GPC، میتسوبیشی و میتسویی ژاپن، چاینا پترولیوم و ساینوپک چین و تعدادی شرکت از استرالیا، پاکستان، کویت و ترکیه در این گردهمایی حضور یافته‌اند.

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: در این کنفرانس شرکت‌هایی همچون ادیسون و اِنِل ایتالیا، GDF سوئز فرانسه و پکنیپ فرانسه، پتروناس مالزی، روس‌نفت و باش‌نفت روسیه، زیمنس آلمان، شلمبرژه انگلیس هم حضور یافتند.

نظر شما