شناسهٔ خبر: 9447991 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهداری مرزبانی خبر داد؛

استقرار ۳ پایگاه ثابت امداد پزشكی در مسیر زائران اربعین

معاون بهداری مرزبانی با اشاره به حضور ویژه تیم پزشكی مرزبانی در مسیر تردد زوار اربعین حسینی از استقرار سه پایگاه ثابت امداد پزشکی و چهار اكیپ سیار خدمات پزشكی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ دکتر دهدشت حیدری گفت: معاونت بهداری مرزبانی ناجا در راستای ماموریت های محوله و خدمات رسانی به هموطنان با حضور پر رنگ در سه مبادی مرزی، سه پایگاه امدادی ثابت را با ایجاد چادر امدادی و امکانات مورد نیاز پزشکی در استان خوزستان و ایلام مستقر کرده است.

وی افزود: همچنین این معاونت در جهت خدمات هر چه بهتر به زائران عتبات با در نظر گرفتن چهار اکیپ امدادی سیار در قالب تیم های واکنش سریع، متشکل از پزشک ، پزشک یار و آمبولانس مجهز در مسیر تردد زوار، آماده ارائه خدمات رسانی امدادی است.

معاون بهداری مرزبانی ناجا ادامه داد: نظارت ویژه و مستمر در تامین آب شرب و سالم بهداشتی در طول مسیر زوار، نظارت بهداشتی بر اماکن طبخ و توزیع مواد غذایی ، نظارت بر خوابگاه ها و اقدام به سم پاشی جهت دفع حشرات موذی، نظارت و بازدید مستمر از واحد های تابعه جهت آمادگی و خدمات پزشکی و امدادی، از عمده وظایف این معاونت در مسیر های حرکت زائران در مرزهای غربی می باشد.

حیدری افزود: در جلسات متعدد و هماهنگی توسط بهداری مرزبانی با بیمارستان های منطقه، بیمارستان های سپاه، ارتش و نیز دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه همکاری امضاء شده است.

وی گفت: بهداری مرزبانی در راستای اقدامات پیشگیرانه و محافظتی جهت جلو گیری از شیوع بیماری های بومی و فصلی، نسبت به اجرای طرح واکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی اقدام کرده است.

نظر شما