شناسهٔ خبر: 9445772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

خروج بيش از 700 هزار زائر از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه

موج- فرمانده مرزباني ناجا از خروج بيش از 700 هزار زائر از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه براي شرکت در مراسم اربعين حسيني از روز گذشته تا صبح امروز خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، سرتيپ پاسدار قاسم رضايي در تشريح اقدامات مرزباني ناجا در رابطه با کنگره بزرگ اربعين گفت: احصاي نقاط ضعف و قوت اربعين سال گذشته و برگزاري ديدارهاي متعدد ديپلماتيک با مسوولان کشوري عراق، ايجاد تمهيدات لازم در راستاي تسهيل تردد زائران بخشي از تمهيدات مرزباني ناجا بوده است.
وي اظهار کرد: در سه روز گذشته بيشتر زائران به ترتيب از مرز شلمچه، چذابه و بعد مهران از کشور خروج داشته‌اند که از امروز اين ترتيب به هم خورد و هم اکنون بيشترين تردد را از مرز مهران شاهديم و تاکنون بيش از 700 هزار زائر از اين سه پايانه مرزي عبور کرده‌اند.
فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به اين که از روز گذشته چهارم آذر عمليات خروج زوار از مرز در حال انجام است، ادامه داد: با توافقاتي که با مرزبانان عراقي داشتيم مقرر شد که مسير حرکت خواهران و برادران در هر دو سوي مرز از هم جدا باشد و در جهت تسهيل ورود زائران نيز اقدامات گسترده‌اي را در دستور کار داريم.
اين مقام انتظامي وضعيت امنيت مرزهاي کشور را بسيار مطلوب عنوان کرد و گفت: نه تنها سه گذرگاه عبور و مرور زوار (مهران، چذابه و شلمچه) بلکه تمام مرزهاي غربي را به صورت کامل و ويژه تحت کنترل دقيق داريم.

نظر شما