شناسهٔ خبر: 9442774 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

سازمان پیمان امنیت جمعی سرنگونی جنگنده روسی را محکوم کرد

مهر

صاحب‌خبر -

سقوط جنگنده روسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری بلاروس، سازمان پیمان امنیت جمعی با برگزاری نشست اضطراری در شهر «سن پترزبورگ» روسیه سرنگونی جنگنده روسی به دست نیروهای ترکیه را بررسی کرد.

با توجه به اینکه جنگنده روسی در زمان حادثه در فاصله یک کیلومتری از مرز ترکیه بوده و پس از حمله نیز در فاصله چهار کیلومتری از مرز این کشور و در داخل خاک سوریه سقوط کرده است، سازمان پیمان امنیت جمعی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام دولت آنکارا نقض آشکار قوانین بین الملل به شمار رفته و عواقب سنگینی را در پی خواهد داشت.

 از سوی دیگر حمله نیروهای ترکیه به جنگنده روسی از سوی سازمان پیمان امنیت جمعی نقض آشکار تفاهم نامه ممانعت از تقابل هوایی در سوریه خوانده شد که از سوی آمریکا و همه اعضای ائتلاف هوایی مقابله با داعش از جمله ترکیه امضا شده است.

به گفته سخنگوی سازمان پیمان امنیت جمعی، اقدام ترکیه درست زمانی اتفاق می افتد که جامعه بین الملل همه تلاش خود را برای حل بحران سوریه از راه های مسالمت آمیز به کار گرفته است و همین مسئله باعث می شود که به این واقعه با جدیت بیشتری نگاه کنیم.

وی تاکید کرد که چنین حوادثی نباید در آینده تکرار شود.

سازمان پیمان امنیت جمعی که از روسیه، بلاروس، ارمنستان و چهار کشور آسیای مرکزی به استثنای ترکمنستان تشکیل شده است و یکی از سازمان‌های فعال نظامی و چندمنظوره در حوزۀ آسیای مرکزی و قفقاز است.

نظر شما