شناسهٔ خبر: 9431085 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اولین انتقام مسکو از آنکارا/ جنگنده‌های روس ۲۰ کامیون ترکیه را بمباران کردند + تصاویر

اختصاصی ابنا

۲۰ دستگاه کامیون تُرک در خاک یک منطقه سوریه با این کشور هدف حمله چند جنگنده روس قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ به فاصله یک روز پس از تهاجم هوایی ترکیه به هواپیمای روسی که به سقوط سوخو24 روس‌ها و مرگ یک خلبان آن منجر شد؛ جنگنده‌های روس در حمله‌ای هوایی، ۲۰ کامیون متعلق به کشور ترکیه را در شهر "اعزاز" حلب هدف قرار دادند که ۱۷ کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

در این حمله، هفت راننده کامیون در دم کشته و ۱۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

برخی منابع خبری مدعی شدند که این کامیون‌ها حامل کمک‌های بشردوستانه به شهر "اعزاز" واقع در شمال حلب سوریه بوده‌اند؛ اما در تصاویر موجود، فردی شبیه به عناصر داعش در صحنه حضور دارد.

«ذکریا کارسلی» از فرماندهان گروه تروریستی جبهه شام در اظهاراتی عنوان کرده است، کامیون‌های متعلق به ترکیه در مرز "ختای" توسط جنگنده‌های روسیه مورد هدف قرار گرفته‌اند.

شبکه تلویزیونی "راشا تودی" در گزارشی با رد هرگونه ادعایی مبنی بشردوستانه بودن محموله‌های 20 دستگاه کامیون ترکیه، اعلام کرد: کامیون‌های تُرک که توسط جنگنده‌های روس هدف قرار گرفت؛ حامل محموله‌های تسلیحاتی بوده‌اند.

این شبکه روسی افزود: قرار بود این تسلیحات به گروه‌های تروریستی "جبهة النصره" و "احرار الشام" در شمال حلب تحویل داده شود.

این حملات پس از شلیک موشک هوا به هوای جنگنده ترکیه به هواپیمای سوخو۲۴ روسیه در مرز سوریه و ترکیه انجام گرفته است که به شدت از سوی روسیه محکوم شد و «ولادیمیر پوتین» با هشدار به ترکیه گفت: در صورت تکرار واقعه شلیک به هواپیمای سوخو ۲۴ یا وقایع مشابه دیگر، مسکو پاسخ لازم را خواهد داد.

تنش در روابط ترکیه و روسیه بر اثر این اتفاق افزایش یافته و مسکو اعلام کرده است که افزون بر استقرار سامانه‌های پیشرفته ضد هوایی اس ۳۰۰ و ۴۰۰، ناو موشک انداز ضد هوایی "موسکوا" را نیز به سواحل مدیترانه سوریه اعزام کرده است و از تمامی امکانات برای حذف تهدیدهای هوایی ضد روسی بهره خواهد گرفت.

گفتنی است، گروه‌های تروریستی مسلح نزدیک به ترکیه کنترل این منطقه را در شمال استان حلب سوریه در دست دارند و با آنکارا برای فراهم کردن مقدمات ایجاد منطقه حائل در داخل خاک سوریه همکاری می‌کنند.

.............................
پایان پیام/ 218 ـ 101

نظر شما