شناسهٔ خبر: 9425582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

پیش‌بینی تردد ۲میلیون زائر اربعین از پایانه‌های مرزی

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری در‌باره آخرین وضع تردد‌ زائران اربعین از مرزهای غربی کشور بیان کرد: تردد زائران حسینی از پایانه‌های مرزی شلمچه،چزابه و مهران رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود هرچه به روز اربعین نزدیک‌تر شویم بر میزان جمعیت مراجعه کننده به این سه مرز افزوده شود.‌

وی افزود: همه سازمان‌های حاضر در پایانه‌های مرزی شلمچه، چزابه و مهران در حال خدمات‌رسانی هستند و فعلاً شکایتی از این جهت واصل نشده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری با بیان اینکه زیرساخت‌های هر سه مرز نسبت به سال گذشته ارتقاء یافته است، گفت:‌‌ تعداد گیت‌ها در پایانه مرزی مهران به ۹۶گیت و در شملچه و چزابه هر کدام به ۴۸گیت افزایش یافته و فعلا مشکلی به لحاظ تردد و عبور زائران نداریم ولی تأکید شده که زائران حتما روادید به همراه داشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه یک هفته تا روز اربعین حسینی باقی‌ مانده است، بار ترافیکی جاده‌ای در مسیرهای منتهی به ۳پایانه‌ مرزی شلمچه، چزابه و مهران افزایش پیدا کرده است.

نامبرده ادامه داد: هم اکنون ۱۵مرکز در سراسر کشور برای کسانی که می‌خواهند در مراسم اربعین حسینی حاضر باشند، روادید صادر می‌کنند؛ بنابراین آمار زائران بستگی به تعداد روادیدی دارد که صادر می‌شود، اما پیش‌بینی آن است که حداقل ۲میلیون نفر بتوانند از پایانه‌های مرزی شلمچه، چزابه و مهران عبور کنند و در مراسم اربعین حاضر شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۵ر۲ میلیون نفر از مرزها برای حضور در مراسم اربعین حسینی تردد کردند. البته سال گذشته الزام اخذ روادید در آخرین روزهای منتهی به این مناسبت مذهبی لغو شد، اما امسال این الزام ‌پابرجا است.

عطرچیان درباره نحوه حمل و نقل عمومی زائران حسینی گفت: همه اتوبو‌س‌های پایانه‌ها و ترمینال‌های کشور خدمات منظم جابه‌جایی مسافر به سه پایانه مرزی شلمچه، چزابه و مهران برقرار کردند و زائر می‌تواند بلیت رفت و برگشت با اتوبوس را همزمان تهیه کنند. البته از آنجا که اتوبوس‌ها در مسیر رفت یا برگشت یک سر خالی هستند، نرخ بلیت تا دو برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قبل از ورود به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه پارکینگ‌هایی برای خودروهای شخصی پیش‌بینی شده است، گفت: محل پارک برای همه خودروهای سواری‌ و وسایل نقلیه شخصی فراهم است و می‌توانند به پارکینگ‌ها راهنمایی شوند و خودرو خود را تا زمان برگشت پارک کنند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری درباره مزیت‌های خدمات‌دهی به مسافران در این پایانه‌های مرزی نسبت به سال گذشته یادآور شد: سال گذشته امکانات و پارکینگ به میزان مناسب نبودو تعداد گیت‌ها کمتر بود، اما امسال تعداد گیت‌ها افزایش پیدا کرده و مسیرهای منتهی به ۳مرز مهران،شلمچه و چزابه تعریض،تعویض آسفالت و تأمین روشنایی شده است‌.

وی یادآور شد: حداقل در هر مرز برای ۱۰هزار وسیله نقلیه پارکینگ در نظر گرفته شده است. البته در صورتی که تعداد زیادتری خودرو شخصی باشد، امکان آنکه بتوانند خودروها را در مسیر پارک کنند، وجود دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما