شناسهٔ خبر: 940561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر بهداشت:

سرمایه گذاران به ایجاد کلینیک های خصوص تشویق شوند

اردبیل – خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راستای توسعه فیزیکی و درمانی بخشهای بیمارستانی، خواستار تشویق سرمایه گذاران برای ایجاد کلینیک های خصوصی در کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن قاضی زاده هاشمی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر هیئت دولت به اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: باید بخشهای خصوصی را ترغیب به تاسیس کلینیک های اقماری و سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به حمایت دولت در این خصوص یادآور شد: وزارت بهداشت در این راستا تمام توان خود را بکار می گیرد و همکاری لازم را با دانشگاه ها و سرمایه گذاران جهت فراهم کردن اخذ تسهیلات خواهد داشت.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی فضای فیزیکی و درمانی بخشهای بیمارستانی در استان اردبیل را ناکافی دانست و یادآور شد: برغم اینکه دولت و وزارت بهداشت در این زمینه برنامه هایی در جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل داته اما برون رفت از این چالش نیاز به مشارکت بخش خصوصی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش و توسعه فضای فیزیکی و درمانی اورژانس بیمارستان های اردبیل و نیز رفع کمبود تختهای بیمارستانی در استان تصریح کرد: امیدواریم در راستای رفع این مشکل با تخصیص اعتبارات لازم که برای تکمیل ساختمان های تروما و رادیوتراپی صورت گرفته وضعیت فضای درمانی اردبیل بهبود یابد.

قاضی زاده هاشمی با اذعان به اینکه در تعداد تختهای بیمارستانی کمبود قابل ملاحظه ای در اردبیل دیده می شود، ادامه داد: با افتتاح مرکز تروما و پروژه های جایگزین بیمارستانی در کوتاه مدت مشکلات این بخش کاهش و مرتفع خواهد شد.

وی به بازدید خود از مرکز بهداشتی درمانی شهر سرعین اشاره کرد و متذکر شد: افزایش فضای فیزیکی و تجهیز این مرکز بهداشتی درمانی باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: سرعین با قابلیت های ویژه گردشگری مناسب و حجم گسترده مسافرین باید دارای مرکز درمانی مجهز و پیشرفته باشد و در این راستا وزارت بهداشت مساعدت لازم را خواهد کرد.

وی تکمیل و تجهیز مرکز بهداشتی درمانی سرعین را گامی به جلو در جهت توسعه بخش توریسم درمانی کشور دانست.

قاضی زاده هاشمی همچنین به بیمه شدن پنج میلیون نفر در طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: از آغاز شروع طرح تحول نظام سلامت تا کنون پنج میلیون نفر که فاقد هرگونه بیمه بودند توسط دولت بیمه شده اند و همچنان افرادی که بیمه ندارد می توانند جهت اخذ دفترچه درمانی اقدام کنند.

نظر شما