شناسهٔ خبر: 9393286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سخنگوي کرملين:

جنگنده روسيه در حريم هوايي سوريه هدف قرار گرفت

موج - سخنگوي کاخ کرملين اعلام کرد که جت Su-24 روسيه که امروز ساقط شد، در حريم هوايي سوريه هدف قرار گرفته است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، دميتري پسکوف، سخنگوي کاخ کرملين، امروز پس از هدف قرار گرفتن جت روسيه، با اعلام اين موضوع که بيانيه ابتدايي وزارت دفاع روسيه مبتني بر اطلاعات و شواهد اوليه بوده است، گفت: «هنوز دليل قطعي ساقط شدن جت Su-24 روسيه از سوي وزارت دفاع اعلام نشده است، اما مسکو با اطمينان اعلام مي کند که اين جت حين پرواز در حريم هوايي سوريه دچار سانحه شده است.
سخنگوي کرملين افزود که بايد در قبال بررسي اين سانحه تا زمان اعلام علت دقيق آن صبور بود. وي گفت: «در حال حاضر و بر اساس شواهد فعلي هر گونه اظهارنظري در مورد علت اين سانحه اشتباه خواهد بود و تا زماني که تصوير و اطلاعات کاملي کسب نشود، صادر کردن بيانيه کار اشتباهي است. نبايد فراموش کرد که اين سانحه، يک اتفاق بسيار مهم به شمار مي رود، اما؛ از سوي ديگر نبايد بدون اطلاعات کامل اظهارنظر کرد.»
گفتني است؛ امروز ظهر يک فروند جت Su-24 روسيه دچار سانحه و سقوط شد که اطلاعات اوليه حاکي از آن است که جنگنده هاي ترکيه اين جت را به بهانه ورود به حريم هوايي اين کشور هدف قرار داده اند، اين در حالي است که کرملين تاکيد کرد که اين جت از حريم هوايي سوريه خارج نشده است. هر دو خلبان اين جت از اين حادثه جان سالم به در بردند.

نظر شما