شناسهٔ خبر: 9322055 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

نیروهای امنیتی عراق 18 بمب را در مسیر زائران اربعین حسینی کشف و خنثی کردند

صاحب‌خبر -

نیروهای امنیتی عراق موفق شدند در یک عملیات پیشگیرانه، 18 بمب را که برای هدف قرار دادن زائران اربعین حسینی تهیه شده بود در جاده بغداد - بعقوبه کشف و خنثی کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، نیروهای امنیتی عراق با هماهنگی گردان دوم تیپ چهل و سوم لشکر یازدهم توانستند 18 بمب را در جاده اصلی بغداد - بعقوبه کشف و خنثی کنند.
یک منبع در دستگاه امنیت ملی عراق در این رابطه گفت: بمب‌هایی که کشف شده است شامل 14 بمب کار گذاشته شده در عروسکهای کودکان و 4 بمب دیگر در تلفن‌های همراه جاسازی شده بود. این منبع افزود این عملیات پیشگیرانه در راستای تامین امنیت مراسم پیاده روی اربعین حسینی و زیارت سید الشهداء علیه السلام است. تروریست‌ها این هجده بمب را برای هدف قرار دادن زائران اربعین حسینی در نظر گرفته بودند که با هوشیاری نیروهای امنیتی عراق کشف و ضبط شد.
از سوی دیگر یک عامل انتحاری خود را در تجمع نظامیان عراق منفجر کرد که موجب کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن شماری دیگر شد.
توصیه نماینده آیت‌الله سیستانی به مبارزه علیه داعش
نماینده مرجع عالی قدر شیعیان عراق روز گذشته در سخنانی بر ادامه پویایی نبرد علیه داعش با تقویت روحیه پایداری و اراده نبرد تاکید کرد.
به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز عراق، عبدالمهدی کربلائی، نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان عراق در خطبه نماز جمعه از مبارزان در جبهه‌های نبرد خواست تا از پایگاه‌هایشان به زیارت اربعین امام حسین(ع) بپردازند و پایگاه‌هایشان را ترک نکنند و شکافی را برای داعش ایجاد نکنند.
نماینده مرجع عالی قدر شیعیان از زائران اربعین نیز خواست تا اصول اسلام را حفظ کنند و اجازه منحرف شدن این اصول را ندهند.
وی بر لزوم پویایی نبرد علیه داعش با تقویت روحیه پایداری و اراده نبرد تاکید کرد.

نظر شما