شناسهٔ خبر: 9312139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

راه اندازی ۱۲۰ موکب در هر مرز برای پذیرایی از زائران اربعین

بروجرد - رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: در هر مرز بیش از ۱۲۰ موکب راه اندازی در خدمت زائران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی ظهر امروز در حاشیه سفر به بروجرد در گفتگو با خبرنگاران به تمهیدات حج و زیارت برای برگزاری اربعین حسینی در کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم ایران اربعین سال گذشته را به عنوان یک سند تاریخی ثبت کردند امسال نیز برای این منظور ستادی تحت عنوان «ستاد مرکزی اربعین» تشکیل شده است.

وی به شکل گیری۱۰ کمیته در «ستاد مرکزی اربعین» اشاره کرد و افزود: این کمیته ها شامل کمیته توسعه زیرساخت ها، کمیته اسکان، کمیته اعزام، کمیته تغذیه، کمیته تدارکات، کمیته فرهنگی، کمیته کنسولی، کمیته امنیت، کمیته بهداشت و درمان و کمیته اطلاع رسانی هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه برای برگزاری اربعین حسینی در کربلا کارهای بزرگی در مرزهای کشور انجام شده است عنوان کرد: جاده های منتهی به مرز مهران، مرز چزابه و مرز شلمچه به نقطه صفر مرزی به عنوان سه گذرگاه عبور مرزی شناخته شده اند.

اوحدی توسعه زیرساخت ها از جمله دو و سه بانده شدن جاده های منتهی به نقاط مرزی را از اقدامات صورت گرفته برای اعزام زائران به کربلا دانست و گفت: کار برپایی موکب های پذیرایی از زائران در مرزها انجام شده و در هر مرز بیش از ۱۲۰ موکب در خدمت زائرین هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور افزود: لرستان به عنوان معین مرز ایران نقش بزرگی در اعزام زائران ایفا می کند لذا مسئولان استان باید در این زمینه همت داشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما