شناسهٔ خبر: 9311528 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

نخست‌وزیر بلژیک: احتمال حمله مسلحانه و بمبگذاری وجود دارد

نخست‌وزیر بلژیک امروز شنبه طی اظهاراتی سطح بالای هشدارهای امنیتی در بروکسل را مبتنی بر اطلاعات کاملا دقیق در خصوص وجود خطر حمله ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، در پی رسیدن سطح هشدارهای امنیتی در بلژیک به بالاترین حد ممکن، «چارلز میشل» نخست‌وزیر بلژیک امروز شنبه طی اظهاراتی سطح بالای هشدارهای امنیتی در بروکسل را مبتنی بر اطلاعات کاملا دقیق در خصوص وجود خطر حمله ارزیابی کرد.
 
وی گفت شواهد محکمی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است در یکی از شهرهای این کشور «حمله مسلحانه و بمبگذاری» اتفاق بیافتد.
 
مقامت بلژیک وضعیت هشدار در «بروکسل» پایتخت این کشور را روز شنبه (امروز) به بالاترین حد رساندند و مترو را تعطیل کردند و به مردم این شهر هشدار دادند که به واسطه تهدید به حمله «جدی و قریب الوقوع»، از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنند.
 
بنا به گزارش رویترز، سطح امنیت در بلژیک بعد از آن افزایش یافته است که یک هفته از حملات پاریس که 129 نفر در آن کشته شدند و تکفیری‌های «داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفتند، می‌گذرد و این در حالی است که یکی از مظنونان این حادثه از بلژیک است و هنوز دستگیر نشده است.
 
مقامات بلژیک می‌گویند که این شخص، فرد خطرناکی است و به همین منظور امنیت در شهر بروکسل را بعد از یک نشست وزرای ارشد، مأموران پلیس و سرویس‌های امنیتی این کشور تشدید کرده‌اند.
 
همزمان با این تحولات، رسانه‌های بلژیکی از کشف مواد منفجره و شیمیایی در جریان عملیات نیروهای امنیتی در محله «مولنبیک» در حومه بروکسل خبر داده‌اند.
 
امروز یک کنسرت بزرگ موسیقی هم که قرار بود در بروکسل برگزار شود، به دلیل تهدید جدی امنیتی لغو شد.

نظر شما