شناسهٔ خبر: 9257268 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

خاک معدن انگوران از شمول قانونی عرضه در بورس کالا خارج شد

ایسنا

صاحب‌خبر -

1442144821983_38345.jpg

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: خاک معدن انگوران از شمول قانونی عرضه در بورس کالا خارج شد و 35 واحد صنعتی وابسته به خاک این معدن بدون نگرانی و همانند روال سابق می‌توانند خاک مورد نیاز خود را تأمین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، «جمشید انصاری» دیشب در نشست خبری با اشاره به دستاوردهای مختلف سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان، اظهار کرد: یکی از این دستاوردها، حل مسأله ارائه خاک معدن انگوران در بورس کالا بود که مورد نگرانی فعالان این عرصه در استان بود و پیش‌بینی می‌شد که 35 واحد صنعتی با اجرای این طرح امکان تهیه خاک مورد نیاز خود را نداشته و در معرض تعطیلی قرار گیرند که با پیگیری‌های انجام‌شده این معدن از شمول قانون عرضه خاک معدنی در بورس کالا خارج شد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اقدامات در زمینه تبدیل شدن زنجان به یکی از پنج قطب آی‌تی، الکترونیک و برق کشور تا پایان برنامه ششم توسعه، گفت: البته زنجان هم‌اکنون از استان‌های برتر در زمینه صنعت برق است اما باید تا پایان برنامه ششم به لحاظ استقرار، اشتغال و تولید در این حوزه از پنج استان کشور باشیم.

وی با بیان این‌که استان زنجان کمتر تحت‌تأثیر رکود در کشور قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه بخشی از رکود ناشی از افت قیمت نفت بود و استان زنجان دارای صنایع مستقیم وابسته به نفت نیست و کالاهای تولیدی در استان عموماً کالاهای واسطه‌ای هستند و مستقیماً با مصرف‌کننده در ارتباط نیستند، بر همین اساس اقتصاد استان کمتر تحت‌تأثیر رکود قرار گرفته است.

استاندار زنجان با مقایسه آمار نسبت درآمد و هزینه در چند سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال 92 نسبت درآمد به هزینه 89 درصد بود، یعنی 89 درصد هزینه مردم از طریق درآمدهایشان تامین می‌شد، بر همین اساس پس‌انداز صورت نمی‌گرفت، این در حالی بود که در سطح کشور این نسب 99 درصد بود.

وی افزود: پارسال، این نسبت در کشور 102.7 درصد شد در حالی که در سطح استان زنجان 106.6 رسیده است که این آمار در روستاها وضعیت بهتری داشته و به 110.3 رسیده است، در حالی که آمار کشوری در حوزه روستایی 100.38 است.

انصاری در ادامه با اشاره به فضای انتخاباتی در سطح استان، گفت: تاکنون 60 نفر به‌صورت جدی در پنج حوزه انتخابی وارد عرصه رقابت شده‌اند و امید است در مرحله تائید صلاحیت، شرایط منطبق با روال قانونی پیش برود و شاهد حضور سلایق مختلف در عرصه رقابتی باشیم، چون در این صورت رغبت مردم هم برای حضور در پای صندوق‌های رأی بیشتر می‌شود.

استاندار زنجان در خصوص به‌سازی بافت فرسوده شهرهای زنجان نیز تصریح کرد: برای امسال و دو سال آینده 7500 واحد جهت به‌سازی در بافت فرسوده در نظر گرفته شده‌اند که تاکنون صاحبان بیش از 800 واحد جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

هم‌چنین انصاری به ساماندهی هر چه بهتر مراسم اربعین امسال، اشاره کرد و یادآور شد: امسال مقرر شده هر استان مسئول خدمات‌دهی در بخشی از مسیر پیاده‌روی زائران حسینی باشد که ستاد استان زنجان در شهر نجف اشرف مستقر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ارائه هر چه بهتر خدمات به همه زوار، در این مسیر گروه‌های مستقر شده و تا پنج روز پس از اربعین در مسیرهای مشخص شده مستقر هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما