شناسهٔ خبر: 9216059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

استاندار ایلام:

زیرساخت‌های شهرستان مرزی مهران برای تردد زوار در ایام منتهی به اربعین حسینی آماده شده است

صاحب‌خبر -

ایلام- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: محمدرضا مروارید استاندار ایلام اظهار کرد: با اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات مناسب، زیرساخت‌های شهرستان مرزی مهران امسال بیش از سال گذشته برای تردد زوار در ایام منتهی به اربعین حسینی آماده و مهیا شده است.
وی افزود: در بخش حمل و نقل و پارکینگ خودروها تدابیر لازم برای ایام اربعین اتخاذ شده و شهرستان مهران هیچ گونه مشکلی برای این بخش‌ها ندارد ضمن اینکه چند مکان برای پارک خودروهای زوار در نظر گرفته و آماده شده است.
مروارید تاکید کرد: در حوزه تعریض راه ارتباطی ایلام به مهران نیز کارهای خوبی انجام شده و قسمت‌های زیادی از این مسیر 85 کیلومتری از جمله چندین دهنه پل تعریض شده و عملیات راهسازی برخی قسمت‌ها نیز همچنان ادامه دارد.
استاندار ایلام یادآور شد: در بخش پایانه مرزی نیز امسال با افزایش امکانات خدمات رسانی و گیت‌های ورود و خروج و افزایش نیروهای خدمات رسان تلاش شده تا روند تردد زوار با شتاب بیشتری انجام شود.
وی گفت: همه امکانات و زیرساخت‌های استان ایلام و شهرستان مرزی مهران برای ایام منتهی به اربعین امسال آماده است و با تلاش دستگاه‌های اجرایی متولی، مشکلی در زمینه تردد و حمل و نقل زوار نداریم.
در ایام منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از طریق مرز مهران برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین حسینی تردد کردند که براساس پیش بینی‌های انجام شده این میزان امسال به بیش از دو میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
مرز بین‌المللی مهران در 95 کیلومتر جنوب غربی ایلام مهمترین معبر کشورمان برای تردد زوار به عتبات عالیات است و تردد زوار از دیگر مرزهای کشورمان با عراق قابل مقایسه با حجم تردد از این مرز نیست.

نظر شما