شناسهٔ خبر: 9158204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حل مشکل بدهي بيمه بيمارستان‌ها با تسهيلات بانکي

موج - جلسه تعيين تکليف پرداختي بيمه به بيمارستان‌ها عصر امروز به رياست معاون اول رئيس جمهور برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري با تاکيد بر لزوم تدوين طرحي جامع براي جبران کسري‌ها و پرداخت به موقع بيمه‌ها به مراکز درماني و بيمارستان‌ها گفت: اگر طرحي مناسب و کارآمد براي حل اين مشکل تدوين شود، خدمتي ماندگار است که نظام درماني کشور را ساماندهي خواهد کرد.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به پيشنهادهاي مطرح شده براي حل مشکل بدهي بيمه به بيمارستان‌ها با استفاده از تسهيلات بانک‌هاي تجاري از جانب سازمان‌هاي بيمه‌گر، اين طرح را مثبت ارزيابي کرد و از رئيس کل بانک مرکزي خواست گروهي را تعيين کند تا به همراه نمايندگان دستگاه‌هاي ذي‌ربط، جزئيات و مسائل فني موضوع را به دقت بررسي و نتيجه را اعلام کنند.
نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور هم در اين جلسه با اشاره به اهميت و اولويت بخش سلامت و درمان کشور گفت: سازمان براي تقويت بيمه سلامت و حل مشکلات موجود در خصوص پرداخت بيمه‌ها به بيمارستان‌ها، حداکثر تلاش خود را به کار خواهد گرفت و از هيچ کوششي در اين زمينه فروگذار نخواهد کرد.
در اين جلسه که وزراي بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و تعاون، کار و رفاه اجتماعي، رئيس کل بانک مرکزي، مديران عامل سازمان تأمين اجتماعي، بيمه سلامت ايران و بانک رفاه کارگران نيز حضور داشتند، گزارشي از ميزان واريزي سازمان‌هاي بيمه گر طي سال‌هاي 93 تا 94 ارائه شد.
در اين نشست مديران عامل سازمان تأمين اجتماعي و بيمه سلامت ايران نيز گزارش‌هايي از وضع و مشکلات موجود ارائه کردند.
در ادامه اين جلسه همچنين راهکارهاي پيشنهادي براي حل مشکلات تأمين مالي نظير استفاده از تسهيلات بانک‌هاي تجاري ازجانب سازمان‌هاي بيمه گر بررسي و تصميمات لازم براي حل مشکلات اتخاذ شد.

نظر شما