شناسهٔ خبر: 895782 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث فرهنگی | لینک خبر

زلزله ایلام ترک به جان قلعه شوش انداخت

زلزله صبح امروز (۲۷ مردادماه) ایلام سبب وقوع زلزله‌ای با بزرگی ۶.۱ دهم ریشتر شد. گفته می‌شود مقیاس این زلزله به‌‌قدری بزرگ بود که بسیاری از ساختمان‌های شوش و اهواز نیز لرزیده است. فعالان میراث‌فرهنگی خبر می‌دهد که زلزله ایلام سبب ترک برداشتن قلعه شوش شده است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ صبح امروز( 27 مرداد ماه) زلزله‌ای با بزرگی 6.1 دهم ریشتر درحالی مورموری ایلام را لرزاند که زلزله بامداد دوشنبه در مرز استانهای ایلام و خوزستان در سه کیلومتری مورموری و 40 کیلومتری دهلران رخ داده است.
 
این درحالی است که پیش لرزه‌ای با بزرگی 4.8 در ساعت 19و17 دقیقه شامگاه یکشنبه موجب شده بود که بسیاری از مردم شب گذشته را بیرون از خانه‌های خود بگذرانند.
 
فعالان میراث‌فرهنگی در شهرستان اما شوش می‌گویند، وقوع زلزله در ایلام سبب خسارت و  ایجاد دو ترک بزرگ در بدنه قلعه شوش شده است.
 
آن‌ها معتقدند، حوالی ساعت 10 صبح امروز شهرستان شوش طی دو مرحله دچار لرزش شد که این اتفاق سبب تخلیه کارمندان و گردشگران حاضر در قلعه شوش شد. چنانچه یک گردشگر حاضر در محوطه شوش خبر می‌دهد که پس از وقوع زلزله، دو ترک بزرگ در بدنه قلعه شوش ایجاد شد.
 
آنطور که منابع آگاه خبر می‌دهند، هم‌اکنون گردشگران به بیرون از محوطه قلعه هدایت شده‌اند و در این قلعه برای تعمیرات آسیب‌های زلزله بسته شده است.  
 
وقوع زلزله در منطقه مورموری باعث خسارات زیادی به مناطق مسکونی این بخش شده است به‌گونه‌ای که خسارت این زلزله  70 درصدی گزارش شده و تعداد زخمی‌ها نیز تا این لحظه به 50 نفر رسیده است. به‌گفته مسئولان و معاون فرماندار شهرستان آبدانان  هم اکنون نیروهای هلال احمر و تمام دستگاه های اجرایی در حالت آماده باش هستند.

نظر شما