شناسهٔ خبر: 8947258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

مرگ شماری از نظامیان سعودی در عملیات یمنی‌ها

صاحب‌خبر -

گزارش‌های منتشر شده نشان می دهند در عملیات ارتش یمن علیه مواضع نیروهای سعودی در استان جیزان در حاشیه جنوب غرب عربستان، شماری از نظامیان سعودی کشته و شماری دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، این عملیات روز چهارشنبه با مشارکت گروه‌های مردمی یمن در منطقه القرن انجام شده است.

شبکه المیادین همچنین در گزارشی از درگیری نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، با گروه‌های مردمی در منطقه ضباب واقع در جنوب تعز خبر داد و افزود، این درگیری به کشته و زخمی شدن شماری از هواداران منصور هادی منجر شده است.

وزارت دفاع یمن نیز اعلام کرد ارتش این کشور کنترل پایگاه نظامی العمری را در غرب تعز در اختیار گرفته است.

تصویری از نیروهای مردمی در یمن. 12 آبان 1394 (عکس:خبرگزاری فرانسه)

شبکه المسیره نیز گزارش داده است، ارتش و نیروهای مردمی یمن کنترل یک پایگاه نظامی راهبردی را در استان شبوَه واقع در جنوب یمن در اختیار گرفته و تلفات سنگینی را بر مزدوران وارد کرده‌اند.

ارتش و نیروهای مردمی یمن همچنین چند پایگاه نظامی را در استان‌های عسیر، نجران و جیزان عربستان، هدف حمله توپخانه قرار دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سعودی نیز به مناطقی از شهر باقم از توابع استان صعده و شهر میدی در استان حجه یمن حمله کردند.

به گفته منابع خبری، در برخی مناطق جنوب یمن به علت طوفان چاپالا آرامش نسبی حاکم بود.

تصویری از یک نیروی مردمی در یمن. 12 آبان 1394 (عکس:خبرگزاری فرانسه)

خبر دیگر از یمن این که دو تن از فرماندهان نیروهای طرفدار منصور هادی در منطقه عداون از توابع استان الجوف واقع در شمال یمن کشته شدند.

پایگاه خبری اینترنتی الاتحاد پرس یمن ضمن اعلام این خبر افزود این دو به نام‌های حمدی محمد بن عالیه و علی بن صالح الهدی در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در مسیر الجوف به مأرب کشته شدند. 

نظر شما